תה"ל מקבוצת קרדן זכתה במכרזים בהיקף של כ-7 מיליון דולר

לתכנון משק מים ופיתוח חקלאי בהודו, אוגנדה והונדורס; מתכננת להרחיב בשנה הקרובה את פעילותה למדינות נוספות

חברת תה"ל, מקבוצת קרדן , זכתה במכרזים חדשים לתכנון משק מים ופיתוח חקלאי בארבעה פרוייקטים בהודו, אוגנדה והונדורס, בהיקף כולל של שבעה מיליון דולר. מימון הפרוייקטים החדשים ייעשה על ידי הבנק העולמי והבנק הבין אמריקאי לפיתוח.

תה"ל מתכננת להרחיב בשנה הקרובה את פעילותה למדינות נוספות בדרום אמריקה, כמו גם באסיה, אפריקה, מרכז אירופה ומזרח היבשת. צבר העבודות והחוזים החתומים של תה"ל בחו"ל מהווה כ- 70% מסך הפרוייקטים אותם מבצעת החברה בארץ ובעולם.

בהודו זכתה תה"ל במכרזי התכנון של שני פרוייקטים מרכזיים, בהיקף של כ- 4.5 מיליון דולר: תכנון משק המים של רג'סטן ותכנון משק המים ל- 20 ערים סביב מדראס במדינת טאמיל נדו. באוגנדה, זכתה החברה במכרזים להכנת תכנית אב לתחבורה לכל המדינה, בשיתוף המכון הישראלי לתחבורה, ולפיקוח על תהליך התכנון וההקמה של 70 ק"מ כבישים. היקף הפרוייקטים באוגנדה נאמד בכ- 1.6 מיליון דולר, והם מתבצעים במימון הבנק העולמי. העבודה אותה תבצע תה"ל בהונדורס, בהיקף כולל של כמיליון דולר, כוללת תכנון פיתוח חקלאי המבוסס על מערכות השקיה מודרניות - הפרוייקט ממומן על ידי הבנק הבין אמריקאי לפיתוח (IDB).

לדברי ארז בנדט, מנכ"ל תה"ל, ממשיכה החברה לחפש שווקים מתאימים לפעילותה בתחומי המים והתשתיות. "מאגר כוח האדם והניסיון המקצועי של החברה יצרו לתה"ל נכס משמעותי בדמותו של מוניטין מקצועי בינלאומי. ההתמחות בביצוע פרוייקטים מסוג TURN KEY, BOO ו- BOT חשובה ביותר בעידן של אי-ודאות כלכלית כלל-עולמית מצד אחד, ולנוכח ההבנה הרווחת כיום לפיה הדרך להיחלץ משפל כלכלי עוברת דרך פרוייקטים בתחומי התשתית. תה"ל ניצבת בעמדת זינוק אידיאלית להתמודדות על פרוייקטים כאלה", אומר ארז בנדט.

במקביל לזכייה בחוזים החדשים ממשיכה תה"ל בפעילותה בשווקים העולמיים. בין היתר, מובילה החברה קונסורציום לתכנון וביצוע פרוייקט ענק לאספקת מים להשקיה באיזור ה- GAP שבתורכיה (דרום מזרח אנטליה). היקף הפרוייקט, לו שותפות חברות ישראליות נוספות, נאמד בכ- 165 מיליון דולר. וברומניה, ממשיכה תה"ל בביצוע פרוייקט תכנון בהיקף של 220 מיליון דולר לאספקת מים ל- 22 מחוזות.