כור מחזיקה כיום בשרשור בכ-%12 ממניות ממן

השלב הבא בהשתלטות של תעבורה וכנפיים, שתיהן מקבוצת כור, על ממן היא רכישת השליטה בתשת

ביומיים האחרונים, מאז נודע כי מאבק השליטה בחברת ממן הסתיים למעשה, איבדה המניה כ-%15 מערכה. בלי הפרמיה של מאבק שליטה, גם כאשר המצטרף האחרון לשליטה בחברה, עשה זאת במחיר הגבוה בכ-%50 מהמחיר שאליו ירדה המניה היום, ירד מאוד העניין של ציבור בעלי המניות בחברה.

אלא שניתוח נוסף של הרכב השליטה החדש בממן, מעלה לא מעט נקודות מעניינות, ויכול ללמד כי מבחינת החברה - ומבחינת התשואה לבעלי המניות בה - בממן עוד צפויים להתרחש שינויים רבים.

ראשית, כדאי לשים לב לתפקיד של קונצרן כור במהלך. קונצרן כור, למעשה, הוא המכנה המשותף לשני בעלי המניות החדשים בממן. הוא מחזיק ב-%25 ממניות תעבורה (החזקה של %50 ממניות משאב, שהיא בעלת %50 ממניות תעבורה), ודרכה מחזיק בכ-%8 ממניות ממן (%25 מתוך החזקה של כ-%32 שיש לתעבורה בממן).

בנוסף מחזיק הקונצרן ב-%20 ממניות כנפיים, בעלת %20 נוספים ממניות ממן, ודרכה הוא מחזיק ב-%4 נוספים בממן.

בסך הכל, אם כן, מחזיק הקונצרן כיום בשרשור בכ-%12 מהון המניות של ממן. אבל בפועל ניתן להניח, כי ההשפעה שלו תהיה גדולה יותר, כאחד משני בעלי המניות הגדולים בכנפיים וכאחד משלושת בעלי המניות הגדולים בתעבורה.

למעשה, רינונים גורסים, כי קונצרן כור הוא זה שיזם את מהלך ההשתלטות המשותפת של כנפיים ותעבורה על ממן, והוא הרוח החיה מאחוריה - רינונים שאי אפשר היה, כמובן, לבדוק אותם לאשורם.

על פי אותם רינונים, זה גם מסביר את המחיר התמוה, ששילמה כנפיים עבור רכישת מניות ממן מידי ICTS, תוך שהיא מעניקה ל-ICTS רווח הון של 5 מיליון דולר - על מניות שנקנו רק ימים ספורים קודם לכן - פרמיית שליטה, עבור שליטה ביותר מ-%50 מממן, שניתנה לתעבורה ולכנפיים ביחד.

פרמיית השליטה הזו עומדת להתממש חלקית עם מינויו הצפוי של יוסי רוזן ליו"ר החברה - אותו יוסי רוזן, שיכהן מעתה כמנכ"ל משאב וכלל תעשיות גם יחד - והיא תתממש בצורה מלאה, אם התוכנית הבאה של בעלי השליטה החדשים בממן תצא לפועל: לרכוש את השליטה בבעל המניות השלישי, חברת תשת.

תשת, חברת בת של אל-על, אינה עומדת למכירה כיום, אבל הערכות של קבוצת תעבורה-כנפיים הן, שהיא תוצא למכירה ע"י המדינה בקרוב.לא ידוע על מה מסתמכות ההערכות הללו, אבל העובדה היא, שקבוצת השליטה החדשה בממן נשמעת די בטוחה בעצמה ובהערכות שלה. ניתן להניח, כי אם ההערכות הללו נכונות - והמדינה אכן תבחר להפריט את תשת בקרוב - לקבוצת השליטה בממן, שהיא הנכס העיקרי של תשת, יהיה יתרון מוחץ על פני כל מתמודד אחר לרכישת תשת. כמו במקרה של כייבל אנד ווירלס בבזק, יתרון כזה, שיתכן שיבריח כל מתמודד אחר, ויניח לבעלי השליטה החדשים בממן לזכות בתשת מן ההפקר.

בינתיים, כל זמן שתשת אינה עומדת למכירה באופן רשמי, מדובר בספקולציות בלבד. אלא שהספקולציות הללו שופכות אור נוסף על שיקולי המחיר, שעמדו לנגד הקונים (כנפיים), ועל הכיוונים שחברת ממן עוד יכולה להתפתח אליהם, אם השליטה בה כולה תרוכז בידי קבוצת כנפיים-תעבורה, שהיא קשורה בטבורה לקונצרן כור.

עוד יהיה שם מעניין. *« מירב ארלוזורוב « כור מחזיקה כיום בשרשור בכ-%12 ממניות ממן *« השלב הבא בהשתלטות של תעבורה וכנפיים, שתיהן מקבוצת כור, על ממן היא רכישת השליטה בתשת