פרויקט הרחבת שדה התעופה חיפה הוכרז תשתית לאומית

הפרויקט ייבדק בות"ל בין השאר על-ידי צוות מומחים שיכלול אדריכלים, מתכנני ערים, מומחי תעופה ומהנדסי תנועה. תכנון השדה ייעשה תוך ידוע שוטף של הרשויות הגובלות בשדה

פרויקט הרחבה ושדרוג שדה התעופה חיפה הוכרז היום (ג') כ"תשתית לאומית" על-ידי ראש הממשלה, שר האוצר ושר הפנים. הכרזה זו מאפשרת העברת הפרויקט לטיפול מואץ בוועדה לתשתיות לאומיות (ות"ל). הפרויקט עבר לטיפול הות"ל בהמלצת הגורמים המקצועיים במשרדי ראש הממשלה, הפנים והאוצר.

הפרויקט ייבדק בות"ל בין השאר על-ידי צוות מומחים שיכלול אדריכלים, מתכנני ערים, מומחי תעופה ומהנדסי תנועה. תכנון השדה ייעשה תוך ידוע שוטף של הרשויות הגובלות בשדה.

פרויקט שדרוג שדה התעופה חיפה עולה בקנה אחד עם תכנית מיתאר ארצית מס' 15 לפרישת שדות תעופה בישראל, ויעלה את דירוגו לשדה תעופה אזורי לטיסות שכר בינלאומיות. הפרויקט יכלול הרחבת שטח השדה, הארכת המסלול, בניית טרמינל חדש ומורחב וכן בניית איזורי שירותים נלווים כגון אחסנה ואחזקה וכו'. בהתאם להחלטת ממשלה בנדון, במסגרת הפרויקט יפונו מתקנים צבאיים משטח השדה, לרבות ביה"ס הטכני.

הוועדה, בראשות מנכ"ל משרד הפנים, מרדכי מרדכי, קבעה נהלי עבודה עקרוניים, שתכליתם לאפשר עמידה בלוחות הזמנים שקובע החוק, ובמקביל לאפשר בדיקה הולמת של התוכניות.

החוק קובע, כי תוכניות שיוגשו לוועדה צריכות לעמוד בשני תנאים: הגדרת התוכנית על-פי החוק כמיתקן תשתית (שדות תעופה, נמלים, מסילות ברזל ודרכים, אתרי פסולת קווי מים וכו'), והכרזה על הפרויקט כתשתית לאומית על-ידי ראש הממשלה, שר האוצר ושר הפנים.