האסטרונאוט אילן רמון ייקבר ביום ג' בטקס צבאי בנהלל

משפחתו של האסטרונאוט הישראלי הראשון, אלוף-משנה אילן רמון ז"ל, החליטה לקברו בנהלל. ההלווייה תתקיים בחלקה הצבאית בנהלל ביום שלישי בשבוע הבא, לאחר שארונו של רמון יוטס מטקסס לישראל. אביו ואחיו של רמון, שנספה במעבורת החלל ביחד עם 6 אסטרונאוטים אמריקניים, שבו היום (ה') לארץ, לאחר שיצאו לארה"ב לאחר האסון.

סוכנות החלל האמריקנית, נאס"א, הודיעה שלשום רשמית שזוהתה גופתו של רמון. הודעה נמסרה למשפחתו. האסטרונאוט הישראלי הוכר כחלל צה"ל, לאחר שהרב הצבאי הראשי, תת-אלוף ישראל וייס, אמר שהוא שלם עם הזיהוי של חלקי הגופה "באופן מוחלט".

מעבדות הצבא האמריקני בוושינגטון מסרו שדגימות די.אנ.איי שנלקחו מגופות שנמצאו - שייכות על פי הפרופיל הגנטי לאילן רמון. בטקסס נמצאו שברי הכנפיים של הקולומביה, לאחר שנמצא גם חרטום המעבורת החיוני לחקירת נסיבות האסון. נשיא ארה"ב, ג'ורג' בוש, אמר כי תוכנית החלל תימשך. צוות המעבורת לא ידע על הסכנה שנשקפת לקולומביה, ורמון היה אופטימי עד בסמוך למועד הכניסה לאטמוספירה, שעה ששיגר הודעת אימייל ברוח זו לרעייתו, רונה.

האסטרונאוטים בקולומביה נהרגו בשבת, לאחר התפרקותה במהלך החזרה מהחלל לכדור-הארץ והניסיון לנחות במרכז החלל בפלורידה. המעבורת היתה בגובה 200,000 רגל (70 קילומטרים) באיזור שמעל מזרח טקסס. זאת היתה טיסתה ה-28 של הקולומביה לחלל, והשיגור ה-113 בפרויקט המעבורות. מאז אסון הצ'לנג'ר צוידו האסטרונאוטים באמצעי מילוט, אולם התפרקות הקולומביה לא איפשרה הפעם להסתייע באמצעים אלה.