המשביר מחסני אופנה במגעים להכנסת רשת H&M כשותפה

גאון נפגש עם ראשי H&M באירופה; המשביר מחסני אופנה מונה 24 סניפים והיא מעסיקה 750 עובדים; בשנת 2001 הפסידה הרשת כ-10 מיליון שקל

בני גאון, המחזיק בשליטה ברשת ההלבשה המשביר מחסני אופנה , מנהל מגעים עם רשת ההלבשה H&M להכנסתה כשותפה ברשת. כך נודע ל"גלובס".

גאון אישר ל"גלובס" את הידיעה, ומסר כי נפגש עם ראשי H&M באירופה. בזמנו, לפני למעלה משנתיים, נוהלו מגעים עם H&M למטרת שיתוף פעולה וכן קבלת הזכויות על השימוש בשם, אולם מגעים אלה נכשלו. הקונספט החדש לפיו פועלת המשביר מחסני אופנה תחת המיתוג H&O, גזור בחלקו בהשראת רשת הדיסקאונט H&M.

גאון לא הסתיר במשך השנים את עמדתו לגבי שיתוף פעולה עסקי עם רשתות בינלאומיות. הוא זה שפעל להכנסתה של דבנהמס כשותפה ב-25% במשביר לצרכן לפני כשלוש שנים, כששימש יו"ר הקו אופ. במסגרת תפקידו זה הוא גם ניהל מגעים להבאתה של וולמארט לארץ על מנת שזו תכנס כשותפה בריבוע הכחול.

רשת המשביר מחסני אופנה יצאה אשתקד במהלך של שינוי מקיף במסגרתו שינתה את שמה ל"משביר אופנה H&O", תוך השמטת המושג "מחסנים". במסגרת האסטרטגיה החדשה החלה הרשת להכנס לקניונים, בעוד שקודם לכן הקימה חנויות מגה בפאואר סנטרים. כל חנויות הרשת שודרגו במראן תוך התאמה לסטנדרטים החדשים שהציבו הרשתות הבינלאומיות בשוק קמעונאות האופנה הישראלי, שמוערך בכמיליארד וחצי שקל בשנה.

מהלך השינוי סימן את המעבר מהשוק הנמוך לשוק הבינוני בו פועלות רוב השחקניות בתחום קמעונאות האופנה. המשביר אופנה, שנסחרת בבורסה, נמצאת בשליטת המשביר אחזקות (69.4%) שבבעלות גאון אחזקות ומשפחת ליבנת ו-30.6% ממניותיה בידי המשביר השקעות קרי המשביר המרכזי, שבבעלות הקיבוצים והמושבים. הרשת, שמונה 24 סניפים, סיימה את 2001 עם היקף פעילות של 350 מיליון שקל, והיא מעסיקה 750 עובדים. בשנת 2001 הפסידה הרשת כ-10 מיליון שקל.

באחרונה חתמה המשביר אופנה הסכם עם רשת השופרסל לניהול מחלקות הנון פוד בסניפיה, כפיילוט ראשוני.