ירושלים: חברת החשמל מעכבת את הרכבת הקלה

עיריית ירושלים ומשרד התחבורה הביעו זעם, ושוקלים לבקש ממנכ"ל משרד ראש הממשלה להורות לחברת החשמל להקציב משאבים נוספים לביצוע עבודות ההנדסה המקדימות

חברת חשמל מחוז ירושלים מעכבת את קידום פרויקט הרכבת הקלה. ל"גלובס" נודע, כי חברת החשמל אינה עומדת בהתחייבויותיה להעתקת תשתיות, בהתאם לסיכומים בין מנכ"ל חברת החשמל, יעקב רזון, לראש עיריית ירושלים לשעבר, אהוד אולמרט. נודע, כי להאטה בביצוע העבודות גרמו מגבלות כוח אדם ומגבלות תקציביות.

עיריית ירושלים ומשרד התחבורה הביעו זעם, ושוקלים לבקש ממנכ"ל משרד ראש הממשלה להורות לחברת החשמל להקציב משאבים נוספים לביצוע עבודות ההנדסה המקדימות. החשש הוא, שאי ביצוע העבודות בזמן יביאו לעיכוב במסירת הקו הראשון לזכיין - קבוצת סיטי פס.

חברת החשמל נדרשה לבצע פעולות של העתקת תשתיות חשמל מתחת לתוואי קו הרכבת המתוכנן. מדובר בעבודות לאורך הציר שאורכו 13.8 קילומטר בפסגת זאב שבצפון ירושלים דרך כביש מספר 1 עירוני, לאורך רחוב יפו, הכניסה לעיר ועד להר הרצל. חלק מפעילות העתקת התשתיות ממומנת על-ידי פרויקט הרכבת הקלה ופעילות נוספת היא במימון חברת החשמל, להטמנת כבלים תת קרקעיים.

גורמים בכירים במשרד התחבורה ובעיריית ירושלים אישרו את הידיעה. מנהל הפרויקט, שמואל צברי, אמר ל"גלובס": "חברת החשמל עובדת עם הנהלת הפרויקט בשיתוף פעולה מלא זה שנתיים. חברת החשמל שינתה את כל התוכניות הרב-שנתיות כדי להתאים את עצמה ללוחות הזמנים של פרויקט הרכבת הקלה. אנחנו פועלים במשותף תוך ריכוז מאמצים לביצוע העבודות".

משה כהן, המנהל את פרויקט הרכבת הקלה מטעם חברת החשמל אמר: "מדובר בפרויקט גדול, חי ודינמי. חברת החשמל התארגנה בצורה יוצאת דופן לביצוע עבודות תשתית - התארגנות שהיוותה מודל לכל חברות התשתית האחרות שפועלות במקביל. החברה רואה בפרויקט הרכבת הקלה עדיפות עליונה. אין שום בעיה שאינה פתירה, אך כמו בכל פרויקט - יש עליות ויש ירידות. חברת החשמל עושה ככל שביכולתה לתרום ולקדם את הפרויקט תוך עמידת בלוחות הזמנים שהתחייבה עליהם".