ביהמ"ש: "'ידיעות אחרונות' לא הוכיח כי עומדות לו ההגנות נגד פרסום לשון הרע"

בתביעה שהגיש הארגון למימוש האמנה על ביטחון סוציאלי: "הכותרת לא סיפקה דיווח נכון"

בית המשפט המחוזי קבע, כי "ידיעות אחרונות" לא הצליח להוכיח כי עומדות לו ההגנות השונות נגד פרסום לשון הרע, בכתבה שפירסם על הארגון למימוש האמנה על ביטחון סוציאלי (ישראל-מערב גרמניה).

מדובר בכתבה שפורסמה ביוני 1996 ב"ידיעות אחרונות", ונכתבה עלידי העיתונאי שלמה אברמוביץ'.

הכתבה פורסמה יום לאחר שניתן פסק דין בבית המשפט העליון בדיון אחר שבין הארגון לבין "ידיעות אחרונות". פסק הדין עסק בתביעות שהגיש הארגון נגד שניים מעובדיו לשעבר, יפה גולן וצבי אברהמי.

בכתבה מופיעה כותרת בהדגשה מיוחדת ובאותיות גדולות "בג"ץ: הארגון למימוש פנסיות מגרמניה רימה את לקוחותיו" ומתחת לכותרת פתיח מודגש "בית המשפט העליון דחה אמש את תביעת לשון הרע של הארגון למימוש האמנה ישראל-גרמניה, נגד שניים מבכירי הארגון לשעבר".

הארגון טען, כי הדברים שבכתבה הן לשון הרע נגדו, משום שבית המשפט העליון אישר ולא דחה את תביעת לשון הרע של הארגון נגד "ידיעות אחרונות".

"ידיעות אחרונות" טען, כי בית המשפט העליון סירב להיענות לבקשת הארגון להתערב בממצאים שנקבעו לחובתו, וכן סירב לפסוק פיצויים בשל לשון הרע.

עוד נטען להגנות על פרסומים מותרים, הגנת אמת הפרסום והגנת תום הלב.

השופטת, יפה הכט, קבעה כי מדובר בכותרת ובתת כותרת אשר מן המפורסמות הוא שיש להם משקל יתר בפרסום.

השופטת אומרת, כי הכתבה נתנה דיווח אשר לא רק שאינו מדויק אלא גם אינו הוגן, "הפליא להציג רק נתח מאוד מסוים מהחלטת בית המשפט העליון בעודו מתעלם מההכרעות ומהנימוקים שנפסקו לטובת הארגון".

"הכותרת המרעישה לא סיפקה דיווח נכון והוגן", אמרה השופטת.

הארגון יוצג על-ידי עו"ד דרור ארד-איילון, ו"ידיעות אחרונות" יוצג על-ידי עו"ד שלמה ליבליך.

(ת.א 1452/96).

יומן קורונה:
ניוזלטר יומי על כל מה שצריך לדעת
הרשמה
הרישום נכשל
✓ הרישום בוצע בהצלחה!
צרו איתנו קשר *5988