רשת "ישראל און-ליין" רכשה את פרוייקט נטאור

רשת התקשורת המקוונת, ישראל און-ליין (איי-או-אל), שבבעלות קבוצת שוקן, רכשה את הרשת המתחרה, נטאור. הרכישה נעשתה מחברות בזק, אלביט ותדיראן, שהן החברות-האמהות של נטאור. לא נמסר סכום העיסקה.

בכך הופכת איי-או-אל, על כ-13 אלף מנוייה (ויצטרפו עוד כ-2,000 מנויי נטאור), לחברת המידע והבידור הביתי המקוון הגדולה והבולטת בישראל. מנויי נטאור ימשיכו לקבל שירות והפעם מאיי-או-אל, כי שתי המערכות פועלות על תשתית זהה של תוכנה ומחשבים.

בכך תם פרק של כשש שנים של חברת נטאור, שהתחילה כמיזם משותף של בזק, אלביט ותדיראן, ונודעה בשם "האוטוסטראדה הישראלית למידע", שהפעילה את שירות טיוי-טל. השירות, שהיה למעשה רשת מחשבים ארצית גדולה ראשונה, פעל בארץ עוד לפני חדירת האינטרנט למשקי בית, אבל לא הצליח להתרומם.

ההנהלה החדשה הגיעה ל"אוטוסטראדה הישראלית למידע", החליפה את השם מטיוי-טל לנטאור, ופיתחה מימשק שפעל תחת חלונות. עם זאת, ההצלחה המרשימה של איי-או-אל וההחלטה האסטרטגית של קבוצת שוקן להיכנס לתחום המידע המקוון, הפכו את נטאור לחסרת סיכוי מול איי-או-אל.

לדברי מנכ"ל איי-או-אל, אייל יניב, קבוצת שוקן עומדת לעזוב את תחום הבי-בי-אס (רשת מחשבים חוץ אינטרנטית), לכיוון של רשת אינטרנט מלאה, שתספק שירותים ובידור בעברית. « ידיעות אחרונות « רשת "ישראל און-ליין" רכשה את פרוייקט נטאור «