כבישים עוקפים ביו"ש: משרד התחבורה יורה להפסיק העבודות

הסיבה: משרד הביטחון דחה את הבקשה לתקציב מיידי של 15 מיליון שקל

משרד הביטחון מעכב העברת תקציבים לפיתוח וסלילת כבישים עוקפים ביהודה ושומרון. מנכ"ל משרד התחבורה, סלמן בן-ציון, הודיע, כי אם לא יועבר תקציב מיידי, תופסקנה עבודות פיתוח כבישים עוקפים.

מסיכום ישיבה בין משרד התחבורה לביטחון עולה, כי מע"ץ לא סיימה עבודות ב-4 כבישים עוקפים: עוקף עטרה, יעבד, נילי עופרים וקידר-מעלה אדומים. מהנדס מחוז ירושלים במע"ץ, אינג' זאב פורוקוש, אמר כי סלילת הכבישים תסתיים השנה רק במידה והתקציב יועבר למע"ץ. חשב מע"ץ, ולדימיר סימון, אמר, כי עבור סיום הכבישים העוקפים דרושים 177 מיליון שקל להרשאה ו-160 מיליון שקל נוספים להתחייבות.

נציב משרד הביטחון, עמיקם סבירסקי, אמר בדיון, כי במשרד הביטחון טרם התקיים דיון מסודר לגבי תקציב 2002, ורק לאחר קיום הדיון יודיע משרד הביטחון למשרד התחבורה מהו גובה התקציב שיוכל להעביר לטובת הכבישים העוקפים.

עוזרו של בן-ציון, עוזי יצחקי, פנה לרון שכנר, עוזר שר הביטחון, בדרישה להעביר מיידית 15 מיליון שקל עבור מימון כביש עוקף יעבד. לדברי יצחקי, משרד הביטחון, למרות התחייבותו לפני חודשיים, לא העביר את המימון הנדרש. משרד הביטחון הודיע למשרד התחבורה, כי הוא לא יעביר את הכספים, ועליהם לפנות למנכ"ל משרד ראש הממשלה.

לאור תגובת משרד הביטחון, צפוי בן-ציון להורות על הפסקת עבודות לפיתוח כבישים עוקפים ביהודה ושומרון.

על-פי תוכנית משרד התחבורה ומשרד הביטחון, ישנם 18 פרויקטים לכבישים עוקפים ביהודה ושומרון. בין הפרויקטים הבולטים: כביש הטבעת המזרחית בירושלים, כביש עוקף בית לחם, כביש עוקף יתמא ועוד.