רובי וויליאמס ונורה ג'ונס עוברים מאן.אם.סי להליקון

קטלוג קפיטול רקורדס היווה כ-18% מהכנסות אן.אם.סי, אך להערכתה לא צפויה הרעה משמעותית בתוצאותיה

ההפסדים הכבדים שרושמות חברות הפצת המוסיקה המקומיות, בשל המיתון וזיופי התקליטורים, גורם ככל הנראה לפיחות ניכר בערכם של הקטלוגים הבינלאומיים המיוצגים על ידן. זמן קצר לאחר שקטלוג המוסיקה הבינלאומי של וורנר קומיוניקיישן נלקח מחברת הד ארצי (ששימשה זכיין בלעדי במשך 22 שנה) דיווחה היום חברת אן.אם.סי, מקבוצת ידיעות תקשורת, כי קיבלה הודעה מחברת EMI מיוזיק, על כוונתה להפסיק את ייצוגה בישראל ע"י אן.אם.סי. אי לכך, תפסיק אן.אם.סי לייצג את חברת התקליטים Capitol Records (חברה-בת של EMI) המייצגת מצידה, בין השאר את קולדפליי, נורה ג'ונס, רובי וויליאמס ורדיוהד.

המהלך, דיווחו היום באן.אם.סי, נובע מרצונה של EMI Music למזג את פעילות קפיטול עם זו של Virgin, המיוצגת בישראל על ידי הליקון. הייצוג המשותף הוצע לאן.אם.סי לפני מספר חודשים, אך החברה החליטה לא להיענות לו.

המו"מ, מציינת אן.אם.סי, לא הסתיים בהצלחה עקב דרישות כספיות מופרזות שאינן תואמות את שוק המוסיקה. ההכנסות שהפיקה החברה מרפרטואר EMI, היוו כ-18% מהכנסותיה (שהסתכמו אשתקד ב-52.1 מיליון שקל), אך היא אינה צופה הרעה משמעותית בתוצאות העסקיות עקב אובדן הייצוג. אן.אם.סי סיימה את 2002 בהפסד של 3.2 מיליון שקל, לעומת הפסד של 6.6 מיליון שקל ב-2001.

נזכיר, כי מאז הודיעה וורנר להד ארצי, בתחילת מארס, על אי חידוש ההתקשרות עמה, טרם נחתם הסכם ייצוג חדש עם מי מהגורמים המובילים בשוק המוסיקה המקומית. הד ארצי ציינה, כי הפסקת ההתקשרות עם וורנר צפויה להשפיע לרעה באופן משמעותי על אופן פעילותה השנה. סביר להניח, כי בעל השליטה החדש בחברה ינסה להחזיר את הקטלוג של וורנר לייצוג החברה, ולא מן הנמנע כי גם אן.אם.סי תגלה בו עניין, לאחר שאיבדה את קפיטול רקורדס.