"חלמתי על ימי זיקנה לצידו של קלינטון; לעיתים אני גאה בו ולעיתים שונאת אותו"

"הייתי שורפת את 'השמלה הכחולה'" * על פגישתה הראשונה עם סטאר: "מעולם לא חשתי פחד רב כל-כך" * הספר "סיפורה של מוניקה" יוצא היום לאור בארה"ב ומחר באירופה

מוניקה לווינסקי התראיינה הלילה באולפנה של ברברה וולטרס, כאשר היא נראית מחוייכת ובטוחה בעצמה.

לווינסקי שהראיון איתה שודר ברשת איי.בי.סי. התנצלה על שהיתה לשערוריה, שתפסה את הכותרות בארה"ב ובכל רחבי העולם במשך יותר משנה וגרמה למבוכה חסרת תקדים במוסד הנשיאות האמריקני.

"המתנתי זמן רב כדי לבוא ולומר את דברי לפניכם, ולהסביר עד כמה אני מצטערת על התפקיד שמילאתי במהלך השנה האחרונה", היא ציינה.

זו הפעם הראשונה שלווינסקי סיפרה בפומבי את גירסתה לקשר הרומנטי שהיא ניהלה עם הנשיא קלינטון.

לווינסקי, שתארה את עצמה כ"נאמנה, אינטליגנטית ועקשנית", אמרה, כי יש לה תחושה "שלא הובנתי כיאות במהלך השנה האחרונה".

במהלך הראיון לא נראה היה שלווינסקי מאבדת את קור רוחה, למרות שאלות בוטות ופולשניות על נושאים אינטימיים ביותר לגבי מערכת יחסיה עם הנשיא.

לדבריה, עד היום יש בה רגשות מעורבים כלפי הנשיא. "לעיתים אני גאה בו, ולעיתים אני שונאת אותו", אמרה לווינסקי, שהוסיפה, כי למרות הכל, הנשיא היה תמיד "מלא חיבה ורוך כלפיה".

לדבריה, ביל קלינטון לא אמר לה מעולם כי הוא אוהב אותה, אולם הוא הגדיר אותה כמושכת ופקחית.

לווינסקי לא היססה לספר כיצד חלמה על "ימי הזיקנה" לצידו של ביל קלינטון, והוסיפה כי הוא זה שנתן לה פתח תקווה.

"הוא איפשר לי לקוות לזאת. הנשיא ואני שוחחנו שיחות אישיות ביותר, והוא אמר, כי היה רוצה לבלות בחברתי זמן רב יותר", היא סיפרה.

כאשר היא נשאלה על "השמלה הכחולה" המפורסמת, אמרה לווינסקי, כי כיום היא היתה רוצה לשרוף אותה. כזכור, השמלה נלקחה לבדיקה מיוחדת, כדי לוודא אם כתם הזרע שהיה עליה, אכן של קלינטון.

הספר "סיפורה של מוניקה" יוצא היום לדוכני המכירה בארה"ב, והחל ממחר הוא יימכר גם באירופה. ראיון נוסף עם לווינסקי ישודר הערב בבריטניה, ראיון שכבר נמכר ל-32 מדינות נוספות.

כאשר נשאלה לווינסקי על תחושותיה במהלך פגישתה הראשונה עם סטאר, היא אמרה, כי "הייתי מאובנת מאימה. מעולם לא חשתי פחד רב כל-כך".

פגישתה הראשונה עם סטאר התקיימה בינואר 98' באחד מבתי המלון ליד הפנטגון. "רציתי למות. רציתי להרוג את כל מי שהיה בחדר", הוסיפה לווינסקי בחיוך. היא הדגישה, כי על פי תנאי החסינות שניתנה לה היא אינה יכולה למסור פרטים על הפגישה או על החקירה.

כאשר שאלה אותה וולטרס מה דעתה על התובע המיוחד קנת' סטאר, השיבה לווינסקי: "מצטערת אני לא יכולה לענות על זה"