"ידיעות אחרונות" לביה"ד להגבלים: "מעריב" מוציא לאור רשת מקומונים

תדמור מבקש להורות ל"ידיעות" להוציא המקומונים מעיתוני יום ו' * "מעריב" מכחיש

"ידיעות אחרונות" טוען, כי "מעריב" פיתח רשת מקומונים. לדברי "ידיעות אחרונות", "מעריב" מוציא לאור מקומונים בת"א, בגוש דן, חיפה, איזור הדרום, ראשון לציון ונס-ציונה וחולון ובת-ים.

טענה זו הועלתה במסגרת הדיון בבית הדין להגבלים עיסקיים בבקשת הממונה על ההגבלים העיסקיים, דוד תדמור, להורות ל"ידיעות אחרונות" להוציא את המקומונים, המצורפים לעיתון של יום ו', מתוך העיתון. תדמור טוען, כי צירוף המקומונים מהווה תחרות לא הוגנת מצד "ידיעות" במתחרים אחרים בשוק המקומונים.

במהלך הדיון עלתה שאלת הקמתה של רשת מקומונים ע"י עיתון "מעריב". "ידיעות" טען בבית הדין, כי אם יחוייב להוציא את מקומוני ידיעות תקשורת מהעיתון, עלול להיווצר חלל, אותו ינצל "מעריב", המקים רשת מקומונים גם הוא. לטענת "ידיעות", אם ייווצר מצב כזה, תהיה זו תחרות לא הוגנת דווקא מצד "מעריב". במהלך הדיון הכחיש "מעריב" את הדברים הללו.

לטענת "ידיעות", לאחרונה חלו התפתחויות חדשות במקומוני "מעריב", המשנות את המצב. "ידיעות" טוען, כי יואב צור, סגן עורך ראשי של "מעריב", נשכר ע"י "מעריב" על מנת לערוך ולנהל רשת של מקומונים המנוהלת ע"י "מעריב". טענות אלה מוכחשות ע"י "מעריב".

לדברי "ידיעות", שמו של צור החל להופיע כעורך ראשי של כל מקומוני "מעריב" (למעט "מעריב דרום"). "ידיעות" הגיש לבית הדין גיליונות של המקומונים של "מעריב", אשר לטענתו, מראים, כי תפקידו האמיתי של צור הוא עורך ראשי של רשת המקומונים, כפי שטען "ידיעות" מלכתחילה.

הגיליונות שהגיש "ידיעות אחרונות" לבית הדין הם: "זמן מקומי" של חולון ובת-ים, "זמן מקומי" של ראשון לציון ונס-ציונה, "זמן ת"א", "בעיר חיפה" ו"מעריב דרום". (תיק 2/96)