800 אלף דולר לחצי דקה של פרסומת

וושינגטון (מיוחד ל"הארץ"). רשת איי.בי.סי מצפה הערב לרייטינג גבוה במיוחד בתוכנית מיוחדת של "20/20" עם ברברה וולטרס. אם לשפוט על פי התעריפים של תשדירי הפרסומת, הראיון הראשון אי פעם עם מוניקה לווינסקי - שלא על ידי פרקליטים ותובעים למיניהם - צפוי להיות משאבת כספים.

בדרך כלל גובה הרשת 160 אלף דולר ל-30 שניות פרסומת בתוכנית רגילה של "20/20". הפעם התעריף הוא פי חמישה: 800 אלף דולר. אגב, הסכום האסטרונומי הזה רחוק מאוד מהשיא האמריקני. רשת פוקס קיבלה רק לפני מספר שבועות 1.6 מיליון דולר על כל 30 שניות פרסומת במהלך משחק ה"סופרבול".

כדי לגרות את תיאבון הצופים החלה איי.בי.סי להריץ "טיזרים": קטעים קצרים המראים את ברברה וולטרס "יורה" שאלות ללווינסקי, אך ללא התשובות. אבל אמריקה לא ממש במתח.

מה נראה בראיון? אתמול הודלף ל"דיילי ניוז" הניו-יורקי, שלווינסקי מספרת שם בגילוי לב ובחיבה על יחסיה עם הנשיא קלינטון. היא מכנה אותו "נפש אחות מינית", ומתעקשת שיחסיהם היו בין "איש ואישה ולא בין נשיא ומתמחה". מי שירצה יוכל למצוא בדברים חיזוק לטענה שהשמיעו הרפובליקאים שחקרו את לווינסקי: היא עדיין מאוהבת בו.

המפרסמים, כך מתברר, אינם יוצאים מגדרם לנוכח הקוקטייל הזה. שניים מגדולי המפרסמים בארה"ב הכריזו שהם אינם מעוניינים לכרוך את מוצריהם בווידוי הלוהט של לווינסקי. "פרוקטר אנד גמבל", שמוצריה כוללים סבונים, מוצרי ניקוי ומשחות שיניים, נמנעת בדרך כלל לפרסם במשדרי חדשות בשל הנושאים השנויים במחלוקת המופיעים בהם. חברת הענק הזו אוהבת לפרסם את מוצריה הנקיים בתוכניות "נקיות" בלבד.

גם "קוקה קולה" אינה מתלהבת מלווינסקי. "זה פשוט לא נראה כמו משהו שיכול להתאים למותגים שלנו", התנצל דובר החברה. מחלקת המכירות של איי.בי.סי מתמקדת במכירת זמן פרסום לאולפני קולנוע ולחברות אינטרנט. המגזר הזה, מאמינים ברשת, יהיה מוכן להמר שהראיון ימשוך קהל גדול. מומחי טלוויזיה צופים לילה היסטורי בדירוג הרייטינג של איי.בי.סי: %45 מצופי הטלוויזיה בארה"ב צפויים לצפות בראיון הזה.

"אין שום ספק שלאנשים נמאס לגמרי מפרשת לווינסקי, אבל לאף אחד עוד לא היתה הזדמנות לשבת על הכורסה ולשמוע מה יש לה להגיד", אמר איש הפרסום הבכיר מרק ברמן. "זהו אירוע. אנשים יצפו בו". לפרסומאים אחרים יש הערכות אחרות. "הסיפור נגמר. אני אפילו לא בטוח שכולם רוצים לשמוע את מוניקה", אמר פול שולמן, גורם ידוע בענף