בקשה לאישור תביעה ייצוגית בהיקף של 37.2 מיליון שקל נגד בנק הפועלים

לטענת בהתובעים, נתנו הרשאה לבנק לחייב את חשבונם לביצוע תשלומים באמצעות הוראת קבע. ולאחר מכן ביטלו את ההרשאה, שלמו עמלת ביטול ולמרות זאת איפשר הבנק הצגת חיובים מבוטלים בחשבון

חברת אביב שירותים משפטיים בעליה ומנהלה שגיא שרון מחדרה הגישו לביהמ"ש המחוזי בת"א תביעה ובקשה לאישורה כייצוגית בהיקף של 37.2 מיליון שקל נגד בנק הפועלים .

לטענתם נתנו הרשאה לבנק לחייב את חשבונם לביצוע תשלומים למוטב באמצעות הוראת קבע. ולאחר מכן ביטלו את ההרשאה, שלמו עמלת ביטול הרשאה אולם על אף שהורו לבנק לחסום את הצגת החיוב לחשבונם המשיך הבנק ואיפשר הצגת חיובים מבוטלים בחשבון דבר שחייב את התובעים בתשלום עבור דמי רישום פעולה בחשבון וחיוב בריבית חובה. לטענת התובעים הבנק הוא הנהנה והמרוויח מכך שהלקוח ממשיך בתשלום עמלה מיותרת ודמי רישום פעולה והריבית בגינה.

בתביעה נאמר כי התובעים ערכו בדיקה בין לקוחות הבנק שתוצאותיה: לבנק יש 2 מיליון חשבונות פעילים ובכ-90% מהחשבונות יש לפחות הרשאה אחת בחשבון, בכ-20% מחשבונות אלו בוטלה לפחות הרשאה אחת בשנה, כ-50% מההרשאות שבוטלו מוצגות שוב ושוב ובממוצע הרשאה מבוטלת מוצגת שוב 9 פעמים. דהיינו בכל שנה גבה הבנק דמי רישום פעולה שלא כדין בהיקף של 3.92 מיליון שקל ובשבע השנים האחרונות בהיקף של 27.4 מיליון שקל. לכך מתווסף סכום כולל של הריבית של כ-9.75 מיליון שקל טרם נתקבלה תגובת הבנק. (ת.א. 1613/03).