GEC מנסה, כנראה, להתמזג עם בריטיש אירוספייס, האמורה להתמזג עם דאסא

עפ"י דיווחים בבריטניה, הציעה GEC מיזוג מלא עם BAe, ולחלופין, להכניס אליה את חטיבת מרקוני שלה

חברת ג'נרל אלקטריק הבריטית (GEC) מנסה למנוע מיזוג-על בין שתי יצרניות הענק האירופיות לציוד בטחוני, בריטיש אירוספייס (BAe) ודיימלרקרייזלר אירוספייס (דאסא).

עיתוני בריטניה מדווחים היום (ב') כי ג'נרל אלקטריק ניסתה לשבש את שיחות המיזוג בין שתי החברות, באמצעות הצעה של הרגע האחרון למיזוג בינה לבין בריטיש אירוספייס.

הדיווחים האלה באים בתקופה בה נראה שדאסא ובריטיש אירוספייס קרובות למיזוג, שייצור חברת ציוד בטחוני ותעשיית תעופה ענקית, עם מכירות בלמעלה מ-23 מיליארד דולר בשנה. דובר מטעם דאסא אמר אתמול (א') כי קשה מאד לומר אם ניתן יהיה להודיע על המיזוג לפני חג המולד.

אתמול (א') דיווח העיתון סאנדיי טלגרף, ש-GEC הציעה מיזוג מלא עם בריטיש אירוספייס, וסאנדיי טיימס דיווח כי ג'נרל אלקטריק רצתה להכניס את חטיבת הנשק שלה, מרקוני אלקטרוניקס, שערכה כ-14 מיליארד דולר, לתוך בריטיש אירוספייס.

GEC אישרה כי בחודשים האחרונים היא מנהלת מו"מ אינטנסיבי עם כמה גורמים גדולים בשוק הנשק העולמי, וכי בקרוב תחליט על כיוונה האסטרטגי העתידי. בחודש שעבר זינקו מניות החברה, לאחר שדיווחה כי יש בכוונתה לבצע בקרוב מהלך הקשור למגמת המיזוג וההתכנסות בתעשיית הנשק העולמית.

אתמול (א') סירב דובר ג'נרל אלקטריק לאשר את הדיווחים האחרונים בעניין מיזוג אפשרי. מקורות בתעשיית הנשק אמרו כי יתכן שהיא תצטרף לבסוף למיזוג בריטיש אירוספייס ודאסא, אולי בשלב מאוחר יותר.

המקורות ציינו כי ייתכן שבשלב ראשון יתמזגו בריטיש ודאסא כדי ליצור ליבה של תעשיית אירוספייס ונשק אירופית, ומאוחר יותר יכניסו לתוכה את חטיבת מרקוני של ג'נרל אלקטריק.

אנליסטים מעריכים כי המניע העיקרית במיזוגים אלה הוא ליצור ענקית אירופית שתתמודד מול הענקיות האמריקניות בואינג, לוקהיד-מרטין ורייתיאון. התרחיש העדיף מבחינת בריטיש אירוספייס הוא יצירת ענק נשק אירופי על ידי מיזוג עם דאסא, החברות הצרפתיות אירוספטיאל ודאסו, CASA הספרדית וסאאב השבדית