Webcohort גייסה 12 מיליון דולר

החברה, שבראשה עומד שלמה קרמר, ממייסדי צ'קפוינט, מפתחת מוצר לאבטחת שכבת היישומים בארגונים

חברת אבטחת המידע הישראלית Webcohort השלימה גיוס ראשון בהיקף של 12 מיליון דולר. את הגיוס הובילו הקרנות ונרוק (Venrock Associates ו-Venrock Partners) ו-US Venture Partners, והשתתפה בו גם המשקיעה הראשונה בוובקוהורט, קרן אקסל, שהשקיעה 5 מיליון דולר בגיוס הסיד של החברה באמצע שנת 2002.

וובקוהורט הוקמה על ידי שלמה קרמר, שיחד עם גיל שוויד ומריוס נכט ייסד את צ'קפוינט, ומשמש כיום כמנכ"ל החברה (במקביל לישיבתו בדירקטוריון צ'קפוינט), עמיחי שולמן ומיקי בודאי. החברה מפתחת מוצר המגן על שכבת היישומים בארגונים, ומנתח פעילות יישומים כגון מסדי נתונים המאפשרים לגורמים מחוץ לארגון לעדכנם, בכדי לאתר ניסיונות חדירה וביצוע שינויים לא מורשים בהם.

מדובר בניסיון ליישם שיטות לזיהוי חדירות (Intrusion Detection) המופעלים כנגד יישומים, ולא כנגד מחשבים או שרתים המזוהים לפי כתובתם. חברות ישראליות נוספות הפועלות בתחומים דומים ומשיקים כוללות את סנקטום, גיליאן וקאוואדו. חברות זרות המפתחות מוצרים דומים (חלקן מתמקדות בהגנה על יישומים ואחרות במוטיבים מוכרים יותר של IDS) כוללות את SourceFire ,Tipping Point ,Okena (שנרכשה בידי סיסקו), IntruVert (שנרכשה בידי Network Recourse (Associates (שנרכשה בידי סימנטק) ו-ISS.

ונרוק ויו.אס ונצ'ר פרטנרס השקיעו בעבר גם בצ'קפוינט, ואקסל השקיעה בחברה נוספת שבה מעורב קרמר, Forescout, שגם היא עוסקת באבטחת מידע. המוצר של פורסקאוט מזין את הפורצים הפוטנציאלים במידע מוטעה, במטרה להסיטם ממערכות המידע של הארגון. תרזיה רנזטה, שותפה כללית באקסל, מכהנת במועצת המנהלים של שתי החברות.