אדשה תקלוט את פעילות הקניונים של הכשרת הישוב

חברת אדשה תרכוש מהחברה האם, הכשרת הישוב, את פעילותה של האחרונה בתחום הקניונים. מדובר בעסקה בעלת ארבעה חלקים: רכישת %67 מחברת ה"ה קניונים, שכיום מוחזקת ב-%100 על ידי חברת הכשרת הישוב; התקשרות עם הכשרת הישוב בהסכם לקבלת מסגרת מימון משלים; רכישת מרכז מסחרי בישוב רעות; ורכישת חברת הניהול של המרכז המסחרי ברעות.

ה"ה קניונים חתמה לאחרונה על הסכם עם עיריית הרצליה לרכישת קרקע בשטח של 19.2 דונם, המיועדת לבניית קניון בעלות כוללת של 70 מיליון דולר. תמורת %67 ממניות חברה זו תשלם אדשה להכשרת הישוב 406 שקל ובנוסף תעמיד אדשה הלוואה לה"ה קניונים, כך שזו תוכל להחזיר %67 מההוצאות שהוציאה הכשרת הישוב בקשר לבניית הקניון.

רכישת המרכז המסחרי ברעות תיעשה תמורת 8.25 מיליון דולר במזומן. סכום זה נקבע על בסיס הערכות שווי שנעשו למרכז המסחרי על ידי שני שמאים. ירמיהו אלוני, השמאי הראשון, קבע את שווי הנכס על 8.25 מיליון דולר ונחמה בוגין, השמאית השנייה, קבעה את השווי על 7.9 עד 8.35 מיליון דולר.

תמורת מניות חברת הניהול של המרכז המסחרי תשלם אדשה 175 אלף שקל. סכום זה נקבע על ידי דירקטוריון אדשה על בסיס הדו"חות הכספיים של החברה לשנים 96' ו-97' ועל בסיס הרווחיות הצפויה שלה. אדשה היא כיום "שלד בורסאי" ש-%84.4 ממניותיו מוחזקות בידי הכשרת הישוב