חברה-בת של פולאר תמכור 250 אלף סלולריים ל-TIM האיטלקית ב-20 מיליון אירו

Telit

, שנרכשה על ידי פולאר בסוף 2002 והלקוחה היחידה שלה היא TIM, מצפה לקבל מהחברה הזמנה נוספת ב-20 מיליון אירו עד סוף השנה

יצרנית הטלפונים הסלולריים האיטלקית Telit, שבבעלות דאי טלקום, חתמה על הסכם עם טלקום איטליה מוביל (TIM) למכירת 250 אלף טלפונים סלולריים תמורת 20 מיליון אירו. מהחברה נמסר, כי הם מצפים עד סוף השנה להסכם נוסף בסדר גודל זהה, כך שהרכישה השנה מ-TIM תסתכם ב-40 מיליון אירו.

דאי טלקום, שבשליטת פולאר השקעות (80%) וקרן אדמונד דה רוטשילד ( 20%), רכשה 65% מ-Telit תמורת 10 מיליון אירו. בעת הרכישה העריכו בדאי טלקום, כי חלקה בחברה האיטלקית יגיע בהמשך ל-80%, ובנוסף ניתנת לה גם אופציה לרכישת 20% הנותרים ב-3 מיליון אירו.

Telit, שהוקמה ב-96' על ידי קבוצת מהנדסים. מייצרת טלפונים סלולריים בטכנולוגיית GSM ופועלת מהעיר Trieste שבצפון איטליה. Telit, בדומה לאלפאסל, החברה-הבת של אמבלייז, מייצרת טלפונים סלולריים התפורים לצרכי המפעיל הסלולרי.

היקף המכירות של החברה היה אמור להגיע השנה ל-150 מיליון דולר, אולם כפי שזה נראה עכשיו החברה תהיה רחוקה מהיעד שהוצב לה, כיוון שהמכירות ל-TIM ירדו לכחצי מיליון מכשירים בלבד השנה, והיא לא הצליחה לייצר לקוחות חדשים. ל-Telit לקוח אחד בלבד, טלקום איטליה מוביל (TIM), לו היא מכרה בעבר כמיליון מכשירים בשנה (במחיר ממוצע של 150 דולר למכשיר).

הכוונה ברכישת TELIT הייתה להשביח את החברה האיטלקית באמצעות פיתוח תחום הפצת המכשירים לחברות סלולר נוספות מלבד TIM, בשלב הראשון באירופה ובברזיל. דאי טלקום מתעתדת בנוסף לייבא את המכשירים לישראל ולהפיצם ברשתות ה-GSM וה-CDMA.

הצוות הישראלי של דאי טלקום עסק בחודשים האחרונים בתהליכי התייעלות והבראה של החברה האיטלקית, וייתכן שהעסקה הנוכחית, המהווה את העסקה הראשונה של החברה מאז עברה לידיים ישראליות, מסמנת את השינוי בחברה ואת התחלת הגידול במכירות.

דאי טלקום החלה לפעול לפני כשנתיים וחצי, כשקיבלה את הזיכיון להפצת הטלפונים הסלולריים של חברת יונדאי הקוריאנית. דאי מוכרת רק לרשת פלאפון, ולאחרונה הגיעה לנתח שוק של כ-25% ממכירות של פלאפון.