אושרה הקמת מיזם דיור-משרדים בירושלים על קרקעות הקיבוצים קרית-ענבים ומעלה-החמישה

התוכנית: 1,200 יח"ד ו-40 אלף מ"ר משרדים והיי-טק על 470 דונם * יוקם מחלף בצומת שורש

הוועדה המחוזית לתיכנון ובנייה בירושלים, אישרה תוכנית ענק לבניית מגורים ומשרדים במרכז ירושלים, על קרקעות חקלאיות של הקיבוצים קרית ענבים ומעלה החמישה. התוכנית כוללת בניית 1,200 דירות ו-40 אלף מ"ר למשרדים ולהיי-טק.

את התוכנית ביצעה הרשות לפיתוח ירושלים. הקיבוצים מיוצגים על ידי עורך הדין שרגא בירן. לפי שעה לא ברור מהו היקף הקרקעות שיימסרו לקיבוצים, בתמורה להפשרת הקרקע.

שני הקיבוצים מחזיקים בקרקע, באמצעות אגודה משותפת לעיבוד חקלאי. על פי כללי הפיצוי הנהוגים כיום, יקבלו הקיבוצים %13.5 מהקרקע. אם יאושר הסדר הקרקעות החדש - המוצע על ידי מינהל מקרקעי ישראל ומשרד האוצר - יקבלו הקיבוצים %20 מהקרקע. את יתרת הקרקעות ישווק מינהל מקרקעי ישראל.

תוכנית הבנייה מאפשרת בנייה במתחם הכולל 470 דונם, המכונה מתחם פרי הר. מתחם הקרקע ממוקם בין השכונות בית וגן וגבעת מרדכי, שבמרכז ירושלים. שיטחי המשרדים וההיי-טק ייבנו לאורך שדרות בגין (כביש 4), וישמשו מחסום אקוסטי למבני המגורים שייבנו בעורפם. בתי המגורים ייבנו בגבהים של 13-5 קומות. בנוסף, יפותח פארק עירוני ששטחו 90 דונם.

בנוסף לפרוייקט זה, אישרה הוועדה המחוזית, תוכנית להקמת מחלף חדש בצומת שורש בכביש ירושלים-תל-אביב. המחלף החדש יבטל את הפנייה שמאלה, ליורדים מירושלים לכיוון שורש, בית מאיר ושואבה. גם הפנייה שמאלה לקרית יערים ולאבו גוש תבוטל. המחלף כולל מעבר תת-קרקעי בצומת הכניסה ליישוב שורש. ההערכה היא, כי בניית המחלף תחל כבר בשנה זו