אחוזת מיליונר יהודי-אורתודוקסי הדהימה אפילו את ההמפטונים

איירה רנרט, בעל השליטה בחב' רנקו, מתכנן "בית חלומות" בשכונת היוקרה בלונג איילנד, על 252 דונם. שכניו טוענים: מדובר במוסד, לא בית פרטי

בית החלומות של איירה רנרט בהמפטונס שבלונג איילנד יכיל 29 חדרי שינה, 39 חדרי אמבטיה ושירותים, תיאטרון בן 154 מקומות ישיבה, ומטבח בגודל מסעדה עם 5 מקררים.

השטח סביב האחוזה יכיל קומפלקס ספורטיבי שיכלול שני מיגרשי טניס ענקיים, אולם באולינג ומגרש כדורסל. המוסך יוכל להכיל 200 כלי רכב. לצידו ייבנו חדר מכונות, ארבעה מיכלי מים ענקיים ודוד חימום עם הספק של 2.5 מיליון BTU.

מתחתם ייבנה מבוך שלם של מחילות תת-קרקעיות.

האחוזה, עם שטח כולל של 63 אקרים (252 דונם) על שפת האוקינוס האטלנטי, במרחק כ-150 ק"מ מהעיר ניו יורק, תעלה בגודלה על הבית הלבן ואחוזתו הענקית של ביל גייטס.

מבנה המגורים ישתרע על 110,000 רגל רבוע (10,220 מ"ר) ובכך תזכה פיירפילד, כך נקראת האחוזה, להיחשב לבית הגדול בארה"ב.

האם יכול מבנה מגורים ענק כזה להחשב לבית חד משפחתי?

שאלה זו נשאלת בעיקר על ידי בעלי הבתים העשירים בעירה סגפונק, המנסים למנוע את מתן אישורי הבניה על ידי העיריה להקמת הפרויקט של רנרט.

הניו יורק טיימס דיווח לפני שבוע בעמודו הראשון שבעלי הבתים בעיירה גייסו 70,000 דולר כדי לערער בבית המשפט לערעורים במדינת ניו יורק נגד ההחלטה להעניק אישורי בניה לרנרט. הם יטענו שרנרט, תעשיין יהודי אורתודוקסי, הוליך שולל את רשויות הבנייה בטענו שהוא מתכוון לבנות בית מגורים, בעוד הוא מקים למעשה פרוייקט שישמש כבית ספר דתי או מרכז כינוסים.

רנרט, יליד ברוקלין בן 63, סירב עד עתה להיפגש עם שכניו או להתראין לעיתונות. הוא רק הבטיח, במכתב בן שתי פיסקאות למקומון בעיירה, סאותהמפטון פרס, שביתו ישמש למגורים לו ולבני משפחתו - ותו לא.

רנרט שילם 11 מיליון דולר עבור הקרקע. קבלנים מעריכים שפרוייקט הבנייה שלו יסתכם בין 30 ל-100 מיליון דולר.

מחזור ההכנסות של חברת ההחזקות של רנרט, קבוצת רנקו, הסתכם אשתקד ב-2.5 מיליארד דולר, והונו העצמי של רנרט מוערך בכ-500 מיליון דולר