תוכנית הכפלה ושדרוג של מסילת הרכבת ת"א-באר-שבע הוכרזה כפרויקט תשתית לאומית.
בשבוע שעבר חתם רה"מ אריאל שרון על התוכנית, ורכבת ישראל צפויה לפרסם את המכרזים,
ב-1.1 מיליארד שקל, מיד עם אישור התוכנית.
התוכנית כוללת בנוסף את שידרוג המסילה בקטע קרית-גת-באר-שבע, על מנת להגדיל
את המהירות ולהקטין את משך הנסיעה. כיום משך הנסיעה בקו רכבת ת"א-באר-שבע עומד
על 70 דקות, ולאחר השידרוג יהיה משך הנסיעה 48 דקות.
הפרויקט מחולק לשני קטעים: המסילה לוד-נען, באורך של 11 ק"מ בעלות של 200 מיליון
שקל (כולל עלות פינוי מתחם בונדי בסך 50 מיליון שקל); והקטע בין נען לבאר-שבע,
באורך של 70 ק"מ ובעלות של כ-90 מיליון שקל.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.