שידרוג המסילה ת"א-ב"ש הוכרז כפרויקט תשתית לאומית

תוכנית הכפלה ושדרוג של מסילת הרכבת ת"א-באר-שבע הוכרזה כפרויקט תשתית לאומית. בשבוע שעבר חתם רה"מ אריאל שרון על התוכנית, ורכבת ישראל צפויה לפרסם את המכרזים, ב-1.1 מיליארד שקל, מיד עם אישור התוכנית.

התוכנית כוללת בנוסף את שידרוג המסילה בקטע קרית-גת-באר-שבע, על מנת להגדיל את המהירות ולהקטין את משך הנסיעה. כיום משך הנסיעה בקו רכבת ת"א-באר-שבע עומד על 70 דקות, ולאחר השידרוג יהיה משך הנסיעה 48 דקות.

הפרויקט מחולק לשני קטעים: המסילה לוד-נען, באורך של 11 ק"מ בעלות של 200 מיליון שקל (כולל עלות פינוי מתחם בונדי בסך 50 מיליון שקל); והקטע בין נען לבאר-שבע, באורך של 70 ק"מ ובעלות של כ-90 מיליון שקל.