חמישה ערבים ישראלים מהגליל התחתון מואשמים בתכנון לחטוף חייל צה"ל

הנאשמים, תושבי הכפר בועיינה, תיכננו לגנוב את נשקו של החייל ולהשליכו ממכוניתם * החייל ניצל לאחר שסירב לעלות למכוניתם

חמישה מתושבי הכפר בועיינה שבגליל התחתון - ויסאם בן זכי חליל (25), מוחמד בן מחמוד ג'ועבאט (20), רביע בן מחאמד חליל (21), חסן בן האני דלאשה (24) ועומאר אחמד בכר (22) - מואשמים בבית המשפט המחוזי בנצרת, בתכנון לחטוף חייל צה"ל, לגנוב את נשקו ולהשליכו ממכוניתם. את הרעיון הגה ויסאם חליל, שאחיו חוסאם נפצע במהלך אירועי אוקטובר, לאחר שנורה באום אל פחם.

התביעה טוענת, כי ויסאם הציע לשאר הנאשמים לחטוף חייל עם נשקו ולהשליכו לאחר מכן מהרכב. רביע חליל סירב. הנאשמים האחרים הצטרפו להצעתו ותכננו להשתלט בכוח על חייל אלרח שיכו אותו במגבה רכב (ג'ק) ויסממו אותו באמצעות כדורי שינה. חסן דלאשה אף נטל בעצמו כדורי הרגעה, כדי לבחון את השפעתם, והאם כדאי להשתמש בהם לצורך סימומו של החייל.

עוד נאמר בכתב האישום, כי באותו יום יצאו הנאשמים חליל, ג'ועבאט, דלאשה ובכר במכוניתם לכיוון צומת גולני, שם הבחינו בחייל עם נשק, שהמתין להסעה. ויסאם ביקש מחסן דלאשה לפנות לחייל ולהציע לו לעלות טרמפ למכוניתם, החייל סירב והארבעה עזבו את המקום.

בכתב האישום נגד החמישה, נטען עוד, כי לאחר שאחיו של חליל - חוסאם - נפצע באירועי אוקטובר, החליט ויסאם לנקום את פציעתו ולפגוע ביהודים. הוא שיתף בתכנית זו בן משפחה נוסף, והשניים גייסו לביצוע הפעולה את מוחמד, ג'ועבאט ואת רביע חליל. הארבעה קשרו קשר להשליך אבנים ובקבוקי תבערה לעבר בית בישוב מצפה נטופה, הסמוך לכפרם, כדי להצית את הבית, לפגוע ביושביו ולנקום את פציעתו של חוסאם.

כחודשיים לאחר אירועי אוקטובר, בחודש דצמבר 2000, הגיעו הארבעה לפאתי המצפה, שהם מצוידים בבנזין, בארבעה בקבוקי שתייה קטנים וכפפות מנתחים. הם חסמו את שביל העפר דרכו הגיעו כדי להקשות את המרדף אחריהם, הכינו יחדיו את בקבוקי התבערה, הציתו אותם, הגיעו עד לבית הקיצוני בישוב והשליכו אבנים ואת בקבוקי התבערה. אחד הבקבוקים חדר לבית והתלקח. האש החלה להתלקח בבית, ולמרבה המזל דיירי הבית לא שהו בו באותה עת.

באישום נוסף נגד ויסאם, חסן ועומאר נטען, כי בחודש מארס 2001, כשעשו דרכם לכפר בועיינה, הם הבחינו ברכב שחנה לצד הדרך. ויסאם וחסן ניפצו את חלון הנהג ונטלו מהרכב מכשיר רדיו-טייפ וכלים להנעה, ועזבו את המקום. בדרך לכפרם, החליטו ויסאם וחסן לשוב למכונית ולהציתה כדי למנוע גילוי טביעות אצבעות. עומאר בחר שלא להצטרף. השניים הגיעו למכונית כשהם מצוידים במיכל בנזין, והציתו אותה. הרכב נשרף כליל.

בחודש יוני האחרון הגיעו שוטרים לביתו של ויסאם כדי לעצרו, ובמהלך ביצוע המעצר הוא התפרע והיכה את אחד השוטרים במכת אגרוף.