עיקול לפרויקט היוקרה "מגדל פיבקו" בבעלות מוטי אורנשטיין ואילן זילכה

הצו - לבקשת חירם-גת התובעת 640 אלף ש' * אורנשטיין: דוחים הטענות ונבקש להסיר העיקול

"אנו עומדים לבקש ביממה הקרובה מבית המשפט המחוזי בת"א להסיר את העיקול שהטילה חברת הבנייה חירם-גת על כספי הפרויקט שלנו בצפון ת"א, מאחר ובתביעה אין ממש". כך אמר היום (ד') מוטי אורנשטיין, יזם פרויקט המגורים "מגדל פיבקו" באזור האוניברסיטה בת"א.

אורנשטיין הוסיף: "חירם-גת דורשת מאיתנו 640 אלף שקל בעד עבודות נוספות שלטענתה נעשו בפרויקט. אנחנו דוחים טענות אלו, ולדעתנו אין הצדקה לתביעה של חירם-גת. לכן, נבקש להסיר את העיקול שהחברה הטילה על כספי החברה היזמית".

אורנשטיין אמר עוד, כי היזמים מכרו עד עתה 7 מתוך 12 הדירות בבניין. תמורת המכירות מוערכת ב-10 מיליון דולר, כלומר 800 אלף דולר בממוצע לדירה. אדריכל הבניין הוא אילן פיבקו שהוא ככל הנראה גם שותף בפרויקט.

מגדל פיבקו בנוי בצורה מיוחדת במינה, כאשר בכל דירה קומת אחת והצורה החיצונית של הבניין שונה מן המקובל. המגדל משקיף על נתיבי איילון ועל קו הרכבת ת"א-חיפה. הבנייה נמצאת בשלבי גמר. חירם-גת, לשעבר בן-יקר-גת, נמצאת בבעלות ישעיהו לנדאו ואהוד גת.

אורנשטיין, יהלומן לשעבר, הוא כיום יזם בתחום הנדל"ן. בבעלותו גם בית האבות "גן העיר" ברמת-גן. פיבקו הוא אחד האדריכלים הידועים באיזור ת"א-יפו. בין היתר תכנן בשנים האחרונות את בנייני המגורים היוקרתיים שנבנו ביפו העתיקה. בפרויקט שותף גם אילן זילכה.

אורנשטיין הוא גם מבעלי קבוצת הכדורגל הפועל תל-אביב, המבצעת בחודשים האחרונים קיצוץ חד בתקציבה, על רקע הפסדים כבדים שרשמו הבעלים מאז רכשו אותה. שתיים מהדירות בפרויקט נמכרו לבעלים אורנשטיין וזילכה, ושלישית - לסמי סגול, בעלי כתר פלסטיק ושותפו של אורנשטיין בהפועל ת"א.