יוגב: לא ייתכן שיש כסף לשיפוצים ולקרנות המחקר אבל אין כסף לתרופות

הממונה על התקציבים סבור שהציבור תומך בעמדתו של משרד האוצר במשבר במערכת הבריאות

הממונה על התקציבים במשרד האוצר, אורי יוגב, מאשים את ראשי מערכת הבריאות בניצול ציני של המשבר בבריאות כדי להוציא כספים מקופת המדינה הריקה.

"כל שנה חוזרת האפיזודה שיש כסף לשיפוצים ולקרנות המחקר, אבל אין כסף לתרופות, כלחץ שלא ניתן לעמוד בו מול תקציב המדינה. זה לא לגיטימי והציבור מבין את זה", אמר יוגב.

יוגב אישר, כי ההכרעה הועברה לישיבתו מחרתיים (ג') של קבינט הכלכלי-חברתי. שר הבריאות, דני נווה, הודיע כבר, כי הוא שומר לעצמו על הזכות לערער על החלטות הקבינט הכלכלי-חברתי לפני הממשלה, אם לא תתקבל עמדתו בדבר הזרמה מיידית של 210 מיליון שקל לחידוש אספקת התרופות.

יוגב מאמין שהציבור תומך בעמדת משרד האוצר, משום שגם הוא מבין שאין כסף למדינה, וכי בשנתיים האחרונות איבד המשק הישראלי 10% ממה שהיה לכולנו. "לכן אנחנו חייבים לנקוט במדיניות אחראית, ואת זה הציבור מבין גם אם הוא רוצה לקבל שירות מירבי".

באשר למחאת האימהות החד-הוריות, אמר יוגב: "אי אפשר להמשיך עם המצב, שהקיצבאות עולות על השכר ומעודדות למעשה אי עבודה. בסופו של דבר אין לנו ברירה. אנחנו חייבים לעשות את המהלך של קיצוץ הקיצבאות, ומנגד - לעודד שילובן של נשים למשפחות חד-הוריות בעבודה".

יוגב מגן על החלטתו של השר בנימין נתניהו להאיץ את הרפורמה במס הכנסה, ולהחזיר את תיקרות הביטוח הלאומי בפרט. המהלך נדרש, אמר יוגב, משום שנוצר מצב בו ישראלים רבים העבירו את פעילותם לחו"ל בשל נטל המס, וכך אבדו למדינה הכנסות נוספות.

"כשמשלמים פה מס הכנסה ומע"מ בשיעור של 80%, אז כדאי וניתן להשקיע את הכסף במקום אחר. כדי לייצר מקומות עבודה, חייבים לתת את הביטחון והידע שראוי ורצוי להשקיע את הכסף בארץ. רק כך נייצר מקומות עבודה חדשים", אמר יוגב.