שכרם של ראשי הרשויות שייבחרו באוקטובר יירד בשיעור של 4%

כך הודיע לאחרונה מנכ"ל משרד הפנים לראשי הרשויות * שר הפנים פורז החליט על המהלך בעקבות הקיצוצים בכל ענפי המשק

שכר ראשי הרשויות המקומיות שייבחרו באוקטובר יהיה אחיד, וייקבע לפי טבלת שכר קבועה ומספר התושבים ברשות. כך הודיע לאחרונה מנכ"ל משרד הפנים, מרדכי מרדכי, לראשי הרשויות. שר הפנים, אברהם פורז, החליט על המהלך בעקבות הקיצוצים בכל ענפי המשק, בכל המגזרים.

למעשה מדובר בשני עדכוני שכר. האחד הוא עדכון שכר גורף של כל ראשי הרשויות, לפיו יירד שכרם ב-4% בממוצע. העדכון השני הוא האחדת תנאי השכר, כך שתקופת הוותק של ראש הרשות לא תקנה לו תוספת יוקר, כפי שהיה נהוג עד עתה.

על-פי טבלת המשכורות החדשה, ראשי הערים של ירושלים, ת"א וחיפה יקבלו 30,474 שקל, וסגניהם יקבלו 29,704 שקל - שכר זהה לזה שיקבלו ראשי רשויות להן יותר מ-100 אלף תושבים. ראשי רשויות שלהן עד 100 אלף תושבים יקבלו 28,420 שקל.

רמת השכר הנמוכה ביותר היא של ראשי הרשויות עד 5,000 תושבים, שראשיהם יקבלו 25,303 שקל. לרשות המונה עד 10,000 תושבים אין תקן לסגן שר בשכר.

עוד החליט פורז, כי יוגבל סכום ההשתתפות ברכישת רכב לראש רשות מקומית, ויעמוד על 155 אלף שקל, במקום 175 אלף שקל היום. ההחלטה הועברה בימים האחרונים לראשי הרשויות המקומיות.

ההחלטה על האחדת השכר התקבלה בתגובה לעתירה לבג"ץ שהגישו ראשי רשויות מקומיות שנבחרו לראשונה, לאחר בחירות המקומיות ב-1998. הם טענו לאפליה בשכר בינם לראשי רשויות ותיקים.