שר החקלאות, ישראל כץ, שותל שורת מינויים פוליטיים

החקלאים הגישו למבקר המדינה תלונה נגד השר, המבצע לטענתם מינויים ביחידות הכפופות למשרדו * משרד החקלאות: כל המינויים נעשו על בסיס מקצועי

שר החקלאות, ישראל כץ (הליכוד), מרבה באחרונה להצהיר על ההתייעלות הנדרשת במועצות הייצור החקלאיות, אך בינתיים, מתברר, הוא מבצע שורה של מינויים פוליטיים הן במועצות הייצור והן ברשות לפיקוח חקלאי. מהלך זה הביא את ראשי התאחדות החקלאים וארגוני המגדלים להגיש למבקר המדינה תלונה נגד כץ, שבה נאמר: "הובא לידיעתנו, כי בימים ובשבועות האחרונים הוכנסו שבעה עובדים לעבודה ברשות לפיקוח חקלאי, וזאת במימון תקציבי של משרד החקלאות.

"בנוסף, מינה לאחרונה שר החקלאות מספר עובדים במועצות הייצור החקלאיות לתפקידי עוזרים ויועצים. למיטב ידיעתנו, העובדים הם חלקם חברי ליכוד ומומלצי מקורבים לחברי מרכז הליכוד, אשר הוכנסו לעבודה משיקולים פוליטיים ללא מכרז וללא צורך ענייני.

"יצוין, כי רק לפני מספר חודשים פוטרו ברשות לפיקוח חקלאי עובדים רבים על רקע צמצומים דרסטיים בתקציב הרשות לפיקוח, ותהליך דומה עבר על מועצות הייצור החקלאיות. קליטת עובדים אלה לא הובאה כלל לדיון בהנהלת הרשות.

"מיותר לציין, כי הכנסת עובדים אלה תמוהה ומעוררת שאלות כבדות משקל, שכן אינה מתיישבת עם הצהרות שר החקלאות ומשרד האוצר בדבר הצורך לצמצם ולייעל את השרד החקלאות, ובכלל זה לאחד ולצמצם את מועצות הייצור החקלאיות".

רשימת המינויים כוללת את השמות הבאים:

״ברשות לפיקוח חקלאי: מאיר חיון מכפר אוריה, יהודה מתנה ממושב שתולים, חברי מרכז הליכוד דודו נפתלי ממושב חלץ, יפת סעיד ממושב בקוע ומאיר גולן ממושב פורת. בנוסף להם מונה דני פינס, שאשתו היא חברת מרכז הליכוד.

״במועצת הלול מינה כץ את מרדכי הלפרין ממושב מירון לתפקיד ממלא מקום המנכ"ל, ואת לאה שינבאום, חברת הליכוד ומקורבת לכץ, לתפקיד עוזרת מנכ"ל. שני התפקידים לא היו קיימים עד כה.

״בנוסף, פועל כץ למינויו של חבר הליכוד אלי ג'ורנו ממושב עזריקם לתפקיד מתאם מכסות החלב במועצת החלב. גם תפקיד זה לא היה קיים עד כה והוא התבצע בידי סמנכ"ל המועצה.

״המינויים הפוליטיים לא פסחו על מועצת הירקות, בה מינה כץ את חברת מרכז הליכוד מירי אזולאי לתפקיד עוזרת מנכ"ל. גם תפקיד זה לא היה קיים עד כה.

״כץ מינה באחרונה את חבר מרכז הליכוד אמנון נגר ממושב ירחיב למרכז העובדים הזרים במשרד החקלאות.

משרד החקלאות מסר בתגובה: "מדובר בטיעונים ממוחזרים של עסקני ארגונים, שנהנו ממשרות וכיבודים והזרמות כספים של מיליוני שקלים בכל שנה, על חשבון כספי ההיטלים שהוטלו על החקלאים, והופסקו כעת לחלוטין במסגרת האיחוד וארגון מחדש של מועצות הייצור החקלאיות.

"כל מינוי והפעלה של עובד נעשים בהתאם לצרכים המקצועיים, וזאת על-פי שיקול דעתו הבלעדי של מנהל כל גוף. מבלי להתייחס לשמות, אנשי ליכוד שלהם כישורים מתאימים, אינם פסולים מלמלא כל תפקיד".