"מנהל מקרקעי ישראל הוא הארגון המסורבל ביותר שאפשר היה לבנות"

המנכ"ל, יעקב אפרתי: "אני מבקש שיוציאו אותי מחוץ לתחום הממשלתי. אם יש לי דירקטוריון בצורת מועצת מקרקעי ישראל, אז לא צריך פיקוח של האוצר, החשכ"ל ונציבות שירות המדינה"

"מנהל מקרקעי ישראל הוא הארגון המסורבל ביותר שאפשר היה לבנות; קושרים לנו את הידיים והרגליים ותולים אותנו מיטלטלים על חבל" - אמר היום מנכ"ל המנהל, יעקב אפרתי, שדיבר בכנס קבלני ירושלים.

אפרתי מתח ביקורת חריפה ללא תקדים על המנהל שהוא עצמו עומד בראשו. הוא אמר: "אינני יודע מי היה צריך לבנות את המנהל בצורה כזו ולהתעלל בציבור. החשב הכללי יושב לי על הקופה. נציבות שירות המדינה אחראית על קבלת כל עובד, כולל עובדים זמניים. השמאי הממשלתי, שנותן לנו שירותים, עובד לפי סדר עדיפויות משלו, היועמ"ש מעורב בניהול המנהל בצורה אינסופית, כי קרקע זה בשבילו דבר קדוש והוא חושב שמשפטנים צריכים לנהל את הקרקע.

"נוסף לכל, יש לנו גם מועצה עם יו"ר וועדות. לא תאמינו איזה תהליך זה לקבל החלטה, נניח לאשר תקציב: הוא צריך לעבור דרך דירקטוריון, ועדת תקציבים, ממשלה וועדת הכספים של הכנסת.

"תהליך האישורים של עסקאות עובד כך: אם יש מזל, מוצאים את התיק והלקוח יקבל שירות. אם לא מצאו את התיק - הלקוח יחכה עד שימצאו אותו אם ימצאו אותו".

אפרתי אמר: "אני מבקש שיוציאו אותי מחוץ לתחום הממשלתי. אם יש לי דירקטוריון בצורת מועצת מקרקעי ישראל, אז לא צריך פיקוח של האוצר, החשב הכללי, נציבות שירות המדינה וכל הגורמים האחרים".