מנכ"ל מכבי: מוכן לנהל לא רק את בית חולים וולפסון בחולון

פרופ' שוקי שמר: "ניהול נכון של שירותי רפואה קהילתיים, בשילוב עם בית חולים, היא ערובה למניעת כפילויות מיותרות והבראת המערכת"

"קופת חולים מכבי מוכנה לקבל את הניהול של בית החולים וולפסון - ולא רק אותו, אלא גם של בתי חולים נוספים מנהריה אשר בצפון ועד ליוספטל בדרום.

"ניהול נכון של שירותי רפואה קהילתיים, בשילוב עם בית חולים, היא ערובה למניעת כפילויות מיותרות והבראת המערכת". כך אמר מנכ"ל מכבי, פרופ' שוקי שמר.

פרופ' שמר אמר את הדברים ל"גלובס", בעקבות החלטת הקבינט החברתי-כלכלי אתמול (ג') להעביר את הניהול של בית החולים וולפסון בחולון לידי אחת מקופות החולים.

המועמדת הוודאית לקבל את הניהול של בית החולים היא קופת החולים מכבי. וזאת, משום שקופת החולים הלאומית וקופת החולים המאוחדת אינן מעוניינות בכך ואילו שירותי בריאות כללית שקועה בגירעונות כבדים, שנובעים בחלקם הגדול מבתי החולים שבבעלותה.

שמר: "אנחנו מעוניינים לנהל את בית החולים וולפסון, משום שכאשר קופה רוצה היום לקנות שירותים מבתי החולים הממשלתיים או הציבוריים - היא נתונה לחסדיהם ונאלצת לשלם מחירים גבוהים.

"במערכת הבריאות יש הרבה כפילויות ובזבוזים. אני חושב שזה אתגר בלתי רגיל לנהל מערכת שירותי בריאות קהילתיים בשילוב עם בית חולים".

גלובס: מה היתרון היחסי שלכם בוולפסון?

"מכבי היא הקופה הגדולה ביותר באזור בת-ים, חולון וראשון לציון. השילוב ייתן לנו יכולת לעשות רפואה טובה יותר ונכונה יותר, ולהביא להתייעלות במשאבים הניתנים למבוטחים", אמר פרופ' שמר.

מנכ"ל מכבי אינו חושש מהתנגדות של עובדי בית החולים וולפסון להעברת הניהול לקופת החולים. לדברי שמר, "ניהול בית החולים על ידנו יביא יתרון לעובדי ורופאי וולפסון. מאז שנודע על אפשרות העברת הניהול למכבי הגיעו אלי הרבה מאוד תגובות חיוביות בנושא".