עובדי שירותי בריאות כללית שיבשו היום את העבודה; מאיימים בשביתה

אין התקדמות במגעים בין ראשי הקופה למשרד האוצר והבריאות, בנוגע לדרישת הכללית לקבל סיוע

ארגון עובדי שירותי בריאות כללית החליט לקיים היום (ג') אסיפות הסברה בשעות העבודה, ובכך לשבש את העבודה בכל סניפי הקופה ובמשרד הראשי שלה. הארגון מאיים לצאת בימים הקרובים לשביתה בת 24 שעות.

לדברי יו"ר הארגון, פרוספר בן חמו, הצעדים הארגוניים הם ביטוי לזעמם של העובדים כלפי ההנהלה, עקב צעדים חד צדדיים שהיא נוקטת.

לטענת בן חמו, הנהלת הקופה מפרה הסכמים קיבוציים בכל הקשור לתקינה. לדבריו, עקב החלטת הקופה לסגור מרפאות בימי שישי, היא גורמת סבל למבוטחיה. עוד הוא טוען, כי הקופה הורתה לא לקלוט עובדים חדשים במקום העובדים שפרשו.

בן חמו טוען, כי השיטה שבה נוקטת ההנהלה כדי לצאת מגירעונותיה, פוגעת בעובדים ובמבוטחים. "על ההנהלה לדרוש את המגיע לה מהאוצר ולא לוותר. במקביל, עליה לבצע צעדי התייעלות ולחדול מהעסקת עובדים בשכר גבוה בחוזים אישיים", אמר.

עוד טוען בן חמו, כי יש לבדוק באמצעות גורם חיצוני מדוע מתחלפים לעתים כה קרובות מנהלי הקופה. "הם מגיעים לתקופות קצרות, מחוללים שינויים שעולים לקופה סכומי עתק, מאדירים את שמם והולכים לנהל עסק אחר. מנוי וגמור עם העובדים שלא לאפשר הפעם להנהלה ללכת בדרך קלה של פגיעה בעובדים ובמטופלים", אמר. ל"גלובס" נודע, כי בפגישה שנערכה אתמול (ב') בין ראשי הקופה לנציגי משרד הבריאות והאוצר, לא הושגה כל התקדמות. הכללית עומדת לסיים את השנה עם גירעון ענק של 600 מיליון שקל, וראשיה דורשים מהאוצר סיוע. בשבוע הבא צפויה פגישה נוספת בין הצדדים.

דוברת הכללית מסרה בתגובה כי המנכ"ל זאב וורמברנד וחברי הנהלת הקופה מקיימים הדברות שוטפת עם העובדים בכל הסקטורים. לדבריה, המנכ"ל הבהיר כי המשבר בקופה נובע ממדיניות הממשלה אך הנהלת הקופה נדרשת לצעדי התייעלות ולשינויים מבניים, כולל צמצום כוח אדם ותקנים, בלימת תקציבי פיתוח, מיזוג יחידות ויציאה ממטלות לאומיות שהקופה נטלה על עצמה בעבר.