אהוד ברק: אילולא המיזמוז בהקמת הגדר, מאות אנשים היו חיים איתנו היום

"היעדרה של הגדר עולה למשק הישראלי מדי שנה כ-10 מיליארד שקל ואני תוהה למה אנו לא שומעים את קולה של האופוזיציה"

אהוד ברק, ראש הממשלה לשעבר, אמר היום (ד') בכנס "גלובס להשקעות פיננסים", כי "ישראל משלמת היום במידה רבה את המחדל של אי בניית הגדר. הזמן עבר וגם ארה"ב החלה ללחוץ בעניין הגדר, במקום לעזור לנו לבנות אותה ולסייע בבניה בצורה כלכלית. היעדרה של הגדר עולה למשק הישראלי עולה מדי שנה כ- 10 מיליארד שקל ואני תוהה למה אנו לא שומעים את קולה של האופזיציה" אמר ברק.

ברק תקף את הממשלה בניהול המצב הכלכלי, והזכיר את התקופה בה הוא שימש כראש ממשלה. "נכון שהמצב היה קשור גם לכלכלה העולמית, אך גם בפעולות הממשלה. כלכלת ישראל לא תתחדש ולא תצמח אילולא הגדר חייבים לבנות את הגדר במהירות, כאיתות לעולם ולפלשתינאים שאנחנו מוכנים להיפרד מהם. צריך לבנות את הגדר כמבצע חרום בירושלים צריך שתי גדרות, אחת מסביב לירושלים ואחת בתוך העיר. "אילולא היה מיזמוז בהקמת הגדר, מאות אנשים היו חיים איתנו היום".

"אין כזה דבר מדינה פלשתינאית זמנית. אין עקרונות אחרים מלבד עקרונות קמפ דיוויד. אם לא נלך בדרך הזאת, יקום זרם פלשתינאי שידרוש מדינה אחת ממערב לירדן. השיתוק האסטרטגי שתקף את הממשלה יכול להוביל אותנו למצב הזה.

"הנושא הכי בולט בזירה הגיאופוליטית, הוא נושא עיראק. ההתפתחויות בעיראק ישיפיעו על כל העולם אם היא תצליח היא עשויה להקרין על מדינות רבות ובמזרח התיכון נראה יותר מדינות שנמצאות על גל של פתיחות. מנגד, אם הספירלה השלילית תגבר, ארה"ב עשויה למצוא עצמה יותר ויותר כנמר של נייר" אמר ברק.

ברק הדגיש ככשלון בעיראק יגרום למזרח תיכון אחר, יגדיל את כוחם של האיטולות באיראן, יגדיל את הסיכון של צפון קוריאה וכן גם את הסכסוך בהודו-פקיסטן.

ראש הממשלה לשעבר העריך, כי אם ימשיך הקטל בעיראק הבוחר האמריקני יכול לשנות את דעותיו בהגיעו לקלפיות. "אמנם אין כעת מועמד דמוקרטי מספיק בולט לבחירות לנשיאות, אך ישנם אנשים שיכולים להדאיג את הממשל".