הדולר ממשיך להתחזק אחרי קביעת היציג: מוסיף 0.47% לרמה של 4.4496 ש'

[ למרכז המט"ח של גלובס ] המרות סוף החודש קיזזו את דברי קליין: הדולר היציג עלה 0.18% ל-4.429 שקלים; הפועלים: עידן השקעות הזרים בנכסים שקליים - הסתיים

הדולר היציג עלה היום ב-0.18% לרמה של 4.429 שקלים, בהמשך למגמת הפיחות שנרשמה אתמול על רקע דבריו של הנגיד קליין כי השקל לא יתחזק בתקופה הקרובה. האירו נחלש ב-0.82% ושערו היציג נקבע ברמה של 5.0 שקלים לאירו.

לאחר קביעת היציג ממשיך הדולר להתחזק ב-0.47% נוספים והוא נסחר ברמה של 4.4496 שקלים.

אילן צדקה, מנהל דסק לקוחות בבנק המזרחי, רואה את רמת ההתנגדות הבאה ברמה של 4.45 שקלים ומעריך שהשוק יתנדנד בימים הקרובים בין רמה זו ל-4.40 שקלים. "המרות סוף החודש קוזזו בדבריהם של קליין והיועץ הכלכלי של בנק הפועלים, ליאו ליידרמן, שבעצם רמזו על פיחות השקל. היקף פעילות הזרים בימים האחרונים הוא די שולי, אך השוק עדיין מאוד עצבני" אמר צדקה.

אפקט קליין הדור הבא

דו"ח האינפלציה החצי שנתי של בנק ישראל, ומכתב הנגיד שצורף לו, הצליחו להביא אמש את הדולר לזינוק של כ-0.8%. במכתב שצירף הנגיד, אמר הד"ר דוד קליין, כי התחזקות השקל אשר נראתה בתקופה האחרונה, אינה צפויה לשוב בשנה הקרובה. מפרסום המכתב, החלה התחזקות הדולר לתפוס תאוצה.

גם בהפועלים מעריכים שתם עידן הייסוף

בבנק הפועלים מעריכים כי גל ההשקעות של תושבי חוץ בנכסים שקליים, אשר אפיין את המחצית הראשונה של השנה, מיצה את עצמו. כך אמר אתמול (ד') פרופ' ליאו ליידרמן, היועץ הכלכלי הראשי של הבנק בכנס "גלובס" "געגועים לצמיחה".

לדבריו, ניתן עתה לצפות לפיחות נומינלי וריאלי של השקל במחצית השנייה של השנה. לטענתו, אם אלה יתבצעו ללא זעזועים פיננסיים - תהיה להם השפעה חיובית על הייצוא ועל צמיחת המשק ב-2004.

לדבריו, אומנם משקיעי חוץ ממשיכים להפגין אופטימיות מסוימת לגבי התהליך המדיני ולגבי יכולת הממשלה לשלוט בגירעון בתקציב, אך הסיבה המרכזית לכך שאין התעניינות חדשה בנכסים השקליים היא הצמצום החד בפער התשואות בין ישראל וארה"ב.