גדודי השהידים של אל אקצה מאיימים: נפסיק את ההודנה

המשבר החל עקב כוונת הרשות הפלשתינית להעביר 17 מבוקשים מהמוקטעה ברמאללה לכלא יריחו

משבר המבוקשים בבניין המוקטעה שברמאללה נמשך גם הבוקר (א').

ארגון גדודי השאהידים של אל-אקצה מאיים להפסיק את ההודנא, ולחדש את הפיגועים נגד ישראל, אם הרשות תעביר 17 מבוקשים שנמצאים במקום לכלא יריחו. הפרשה התחילה אתמול כאשר יאסר ערפאת ביקש מהקבוצה להסכים לעבור ליריחו, לדבריו כדי להגן עליהם. לאחר שסירבו, אולצו המבוקשים להתרכז בחדר אחד, שם הכריזו אמש על שביתת רעב.

גורמים פלסטינים העריכו כי בכך מבקש ערפאת למלא את התנאים שהציבה ישראל להסרת המצור מעליו. בישראל אומרים כי הפרשה היא עניין פלסטיני פנימי, ושבכל מקרה עדיין לא בשלו התנאים להעברתה של רמאללה לאחריות פלסטינית.

מפקד הארגון ברמאללה, קמאל ראנם, אמר כי הנצורים יתנגדו לכל ניסיון של כוחות הבטחון הפלסטינים להעביר אותם ליריחו: "ערפאת מוקף בגנבים ובמשתפי פעולה שנותנים לו עצות רעות". ראנם ציין כי פנייתו של ערפאת נעשתה עקב לחץ כבד שבו הוא נתון ומתוך רצון להסיר מעליו את הלחץ.

גורמים ישראלים: זהו עניין פלסטיני פנימי

גורמי ביטחון ישראלים אומרים כי המתרחש במוקטעה הינו עניין פלסטיני פנימי. לדבריהם הפלסטינים החליטו, ככל הנראה, ליצור את התנאים שיאפשרו דיון בהעברת השליטה הביטחונית ברמאללה לידיהם. ישראל אינה מתנגדת להעברת המבוקשים ליריחו אולם מתנה זאת בכך שיהיו שם במעצר.

הגורמים הדגישו כי נושא גורלו של ערפאת לא עלה בשיחות בין ישראל לפלסטינים. בנוגע להעברת השליטה ברמאללה, עמדת מערכת הביטחון היא שכל עוד ישנם מבוקשים בעיר ולא רק במוקטעה, השליטה לא תועבר לידי הפלסטינים.