הוועדה המחוזית ת"א החליטה בשבוע שעבר לחזור ולדון שוב בתוכנית צומת הפיל בצפון ת"א. צומת הפיל משרת כיום שכונות תל-אביביות מצפון לירקון וממזרח לציר נתיבי איילון.
חברת נתיבי איילון הציעה תוכנית שבה התנועה תנותב ללא רמזור במסלול משוקע מרחוב משה סנה לרחוב בני אפרים. בחלופה זו ייבנו קירות תומכים אנכיים, כאשר בנקודת המפגש עם הנתיבים הפונים דרומה למשה סנה, יבנה גשר בגובה הקרקע, עליו תעבור התנועה דרומה. אורך התוואי המוצע הוא כ-560 מטר, בדומה למחלף כפר שמריהו.
בעקבות דרישתה של הוועדה המחוזית בעבר, הוכנה תוכנית לפתרון דו-מפלסי בצומת. התוכנית הוכנה כתוכנית דרך על-פי תיקון 73 לחוק התכנון והבנייה. יצוין, כי תוכנית דרך נדרשת במקרים מסוג זה, בהם הדרך מהווה עורק תחבורתי בין עירוני. נימוק נוסף הוא, כי יש בתוכנית שטחים בתחום שתי רשויות, תל-אביב ורמת השרון. בעקבות כך חולקה התוכנית לשניים, וכל רשות תטפל בחלק השייך לתחום שיפוטה.
בין היתר, הנחתה הוועדה המחוזית, כי התוכנית תכלול חלופות למתרסים אקוסטיים: האחת- בעלת קירות אקוסטיים גבוהים, והשנייה- בעלת קירות נמוכים.
הוועדה המחוזית החליטה לשוב ולדון בתוכנית לאחר שיושלמו כל התיקונים הנדרשים לשם הבטחת האמצעים למיגון אקוסטי במסמכים, וכן ביצועם של מתרסים אקוסטיים ושל מיגונים דירתיים במשולב עם שלבי ביצוע המחלף. כן נדרשו היזמים על-ידי הוועדה, השלמות ותיקונים בנושאים תחבורתיים.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.