ח"כ וילן: לפתוח בחקירה נגד נתניהו בחשד להסכם סודי עם המתנחלים, המבטיח להם הטבות מס

האוצר מעכב את אישור הפיתרון שהסתמן בוועדת אפללו בעניין ההטבות לתושבי אילת והנגב

חבר ועדת הכספים ח"כ אבשלום וילן (מרצ) ביקש הבוקר (ב') מהיועץ המשפטי לממשלה אלייקים רובינשטיין לפתוח בחקירה נגד שר האוצר בנימין נתניהו בחשד שלא אמר אמת במליאת הכנסת כשטען שלא עשה הסכם עם מתנחלי יש"ע להחזרת הטבות המס שנשללו מהם בחוק התוכנית הכלכלית.

וילן טוען, כי על קיומו של ההסכם נודע לו בשעתו ממקורות מהימנים בכירים ביותר, אולם נתניהו חזר והכחיש בתשובה לשאלתו כי היה הסכם כזה, בכתב או בעל-פה.

וילן פנה הבוקר ליועץ בעקבות פרסום לפיו גם השר צבי הנדל, איש גוש קטיף, ביקש מנתניהו לממש את הבטחתו להחזיר את הטבות המס למתנחלים. מדובר בהנחות מס בשיעור של 13%. וילן חוזר וטוען שבמהלך השבועות האחרונים הוא חזר וקיבל אימותים לקיומו של ההסכם הנ"ל.

חבר הוועדה, ח"כ ניסן סלומיאנסקי (מפד"ל), ניסה לאחרונה לממש את ההבטחה בדרישה מוועדת המישנה המיוחדת שהוקמה לצורך מתן פיצוי על הטבות המס לתושבי אילת והערבה - להוסיף להחלטה גם את מתנחלי יש"ע. יו"ר ועדת המישנה, ח"כ אלי אפללו (ליכוד) דחה את הבקשה בטענה שאין לו מנדט להרחיב את מתן הפיצוי מעבר לתושבי הערבה ואילת. אולם סלומיאנסקי חזר וטען כי יש בסיס לדרישתו ובסופו של דבר הוא ייאלץ את אפללו בעזרת האוצר לממש את ההבטחה. סלומיאנסקי גם גייס לעניין זה את משרד הביטחון ששלח לוועדה מסמך תמיכה לגבי חשיבותם הביטחונית מה שמחזר את דעתו של סלומיאנסי כי הן ראויות לקבל את הפיצוי הנדרש או את ההטבות המקוריות.

האוצר טרם אישר בינתיים את הפתרון שהסתמן בוועדת אפללו לפצות את תושבי אילת בהחזר תשלומי ארנונה חודשיים בסך כ-155 שקל משך שנתיים, את תושבי הערבה בהחזר התשלומים עבור יתרת צריכת החשמל והמים בהשוואה לצריכה הממוצעת ביתר חלקי הארץ. בוועדת הכספים חוששים שעיכוב תשובות האוצר מרמז על ההכנות להוספת מתנחלי יש"ע להסדר.