שרון: אין שום רוצח בין 443 האסירים; ערפאת: רשימת המשוחררים - צחוק

מבין 443 האסירים המשוחררים - 128 עמדו להשתחרר השנה ו-31 עמדו להשתחרר עד סוף החודש

ראש הממשלה, אריאל שרון, דחה היום (ב') את הביקורת על שחרור 443 האסירים הפלשתיניים. שרון הדגיש, כי "אין שום רוצח בין האסירים וההחלטה שהתקבלה - נכונה". יו"ר הרשות הפלשתינית, יאסר ערפאת הגדיר את שחרור האסירים הצפוי - "צחוק".

רשימת 443 האסירים שאמורים להשתחרר תוך יומיים, פורסמה היום באתר האינטרנט של שירות בתי הסוהר. מהרשימה עולה, כי 128 מהאסירים עמדו להשתחרר מהכלא עוד השנה ו-31 אסירים נוספים עמדו להשתחרר עד סוף החודש. עוד מתברר מרשימת המשוחררים, כי תקופות המאסר קוצרו לכל היותר בשנתיים.

שרון, שמסר סקירה בוועדת החוץ והבטחון של הכנסת, הדגיש, כי "ישראל עדיין לא נתנה דבר לפלשתינים". הוא הזהיר, כי ניתן בכל פעם לעצור את התהליך המדיני, במידה והפלשתינים לא ימלאו את חלקם. עם זאת, הוא הביע תמיכה בהמשך התהליך המדיני עם ממשלת אבו-מאזן.

שרון הדגיש, כי הנשיא ג'ורג' בוש תומך בעמדת ישראל, שהרשות הפלשתינית חייבת לפרק את תשתיות הטרור. הוא גילה, כי הפלשתינים עושים מאמצים לייצר טילי קסאם בגדה המערבית.

יו"ר ועדת חוץ ובטחון, ח"כ יובל שטייניץ, הזהיר, כי "תוך מספר חודשים יהיה איום רקטות קסאם על ירושלים, ת"א ומישור החוף".

לסייע לאבו-מאזן

שרון גילה, כי ישראל הסכימה לשחרר את האסירים, בניסיון לחזק את שלטונו של אבו-מאזן. הוא הזכיר, כי הפלשתינים רגישים ביותר לנושא שחרור האסירים. ערפאת אמר היום, כי שיחרור האסירים אינו מספק את הפלשתינים: "הם אומרים שישחררו 400, ואז הם מסתובבים ואוסרים 800. מה זה פה, רמאות?" אמר ערפאת לעיתונאים במוקטעה ברמאללה והוסיף: "הם צוחקים מאיתנו. האם זהו יישום מפת הדרכים?".

ערפאת טען, שהמבוקשים במוקטעה יועברו לכלא יריחו.

למרות שרשימת האסירים המיועדים לשחרור פורסמה באתר האינטרנט של שירות בתי הסוהר, מי שעדיין אינם יודעים על הרשימה, הם האסירים המשוחררים עצמם: צה"ל נמנע מלפרסם את רשימת השמות בתוך בתי הכלא הצבאיים. נציגי האסירים יקבלו את שמות המשוחררים מחרתיים בבוקר, שעות אחדות לפני השחרור. בצה"ל מאמינים עם זאת, כי המועמדים לשיחרור יצליחו לגלות את הצפוי להם באמצעות הטלפונים הסלולריים המוחבאים בבתי הכלא.

ד"ר מחמוד א-זהאר, מראשי החמאס, אמר לאתר האינטרנט ynet כי "השחרור המתוכנן הוא תרגיל פוליטי ותעמולתי ובראש ובראשונה זוהי הפרה של ההודנה - הפרה שניקח בחשבון כאשר נעשה יחד עם הפלגים הנוספים הערכת מצב של ההודנה".

לדבריו, "בחמאס הזהרנו מהמשחקים האלה של ישראל והבהרנו שמדובר בתרגיל תעמולתי שנועד לדעת הקהל בעולם ואין לו כל ערך. העם הפלשתיני לא יתייאש ולא יישבר והוא מוכן להמשיך להילחם עד לסילוקו של הכיבוש".

בצהריים דן בג"ץ בעתירת ארגון נפגעי הטרור נגד שיחרור האסירים. מאיר אינדור, יו"ר הארגון, טוען: "מדובר במחבלים בפוטנציה, כאלה שהחביאו חוליות מחבלים ונתנו מקלט למפגעים. לדוגמא, מספר 125, נאצר אבו סלים, מואשם בנתינת מקלט - למי הוא נתן את המקלט? מספר 128 מואשם בחברות בחמאס ונטילת אמל"ח. מדובר באגפים בארגוני הטרור שסיפקו ויצרו פעולות טרור ונקראים מחבלים בלי דם על הידיים".

גם אסירים פליליים

ארגון "בצלם" מנגד, פרסם הודעה ובה קרא לממשלה לשחרר לאלתר את כל העצירים המינהליים המוחזקים בישראל, או, במקרים בהם קיימות ראיות נגדם - להעמידם למשפט הוגן.

מספר המשתחררים קטן מכפי שפורסם במהלך נסיעתו של שרון לוושינגטון - אז דובר על 540 אסירים. בין המועמדים לשחרור כ-190 אסירים ביטחוניים, כ-160 אסירים מינהליים וכ-90 אסירים המוגדרים פליליים. בין המשוחררים גם אסירים מארגוני הסירוב האיסלאמיים - החמאס והג'יהאד האיסלאמי.