מתגבש הסכם לדחיית הרפורמה במשק החשמל בשנה-שנתיים

הרפורמה תחל רק לאחר שכושר הייצור של חברת החשמל יגדל ב-25%; הרפורמה אמורה להיפתח ב-2006 ולהסתיים ב-2012

הסכם המתגבש בין שר התשתיות, יוסף פריצקי, הנהלת חברת החשמל והוועד, ידחה את תחילת הרפורמה במשק החשמל. ל"גלובס" נודע, כי לתוכנית הרפורמה שכבר אושרה בכנסת, יתווסף סעיף לפיו היא תופעל רק לאחר שכושר ייצור החשמל יגדל ב-25%.

בכך מקבל למעשה פריצקי את עמדת ההנהלה והעובדים, לפיה אסור להתחיל ברפורמה מבלי להבטיח רזרבה בכושר ייצור החשמל, שכן כיום מדובר על אפס רזרבה בעת שיאי הביקוש.

פריצקי אמר ל"גלובס", כי עמדתו מקובלת על שר האוצר, בנימין נתניהו, והיא תואמת את דעתה של חברת הייעוץ דלוייט-טוש, "אם כי יש עדיין כמה גורמים באוצר המביעים התנגדות".

פריצקי הוסיף, כדי להגדיל את כושר הייצור ב-25% יש להוסיף 2,700 מגוואט, דבר המצריך הקמת תחנות כוח נוספות בהשקעה של כמה מיליארדי דולרים, הן עלידי המגזר הפרטי והן על-ידי חברת החשמל. הוא מעריך, כי ניתן לבצע השקעה זו תוך שלוש-ארבע שנים. לדבריו, ממילא נדרשות הכנות שיימשכו זמן רב כדי להכין את החברה לקראת הרפורמה, שמשמעותה תיאגוד החברה.

עובדי חברת החשמל הפסיקו את העיצומים שנקטו בחודשים האחרונים נגד הרפורמה, על רקע ההסכמה המתגבשת.

בין היתר סוכם, כי תוקם ועדה שתכלול את מנכ"לי משרדי התשתיות והאוצר ומנכ"ל חברת החשמל, אשר תטפל בתיאגוד, ונציג העובדים יהיה בה משקיף. פריצקי ציין, כי התיאגוד וההפרטה אמורים להתחיל ב-2006 ולהסתיים עד 2012. הוא מאמין שלוח הזמנים יישמר, אם כי תחילת הרפורמה תידחה בשנה-שנתיים.