התאחדות התעשיינים בוחנת תוכנית להעסקת חד-הוריות במפעלים בשליש משרה

מנכ"ל ההתאחדות, יורם בליזובסקי: אנו בוחנים שילוב אמהות חד-הוריות במפעלים, באופן שיאפשר להם לעבוד למרות היותן אמהות לפעוטות

התאחדות התעשיינים נערכת לסייע לאמהות חד-הוריות. לדברי מנכ"ל ההתאחדות, יורם בליזובסקי, ההתאחדות בוחנת שילוב אמהות חד-הוריות במפעלים, באופן שיאפשר להם לעבוד למרות היותן אמהות לפעוטות, ללא תקציב להעסקת מטפלת.

לצורך כך, נבחנת האפשרות להעסיק אמהות חד-הוריות בצוותים של 3 עובדות, שישלימו יחד משרה מלאה, בעוד כל אחת תעבוד יומיים בשבוע.

בליזובסקי מעריך, כי בשיטה זו ניתן יהיה להעסיק בתעשייה 300-100 אמהות חד-הוריות.

הכוונה היא להעסיק את האמהות החד-הוריות במפעלי מזון, פרמצבטיקה וטקסטיל, בעבודות בלתי מקצועיות, שאינן דורשות מיומנות או רקע מקצועי.

בליזובסקי ציין עוד, כי "למרות מצבה הקשה של התעשייה, המלווה בהליך כואב של פיטורי אלפי עובדים, התאחדות התעשיינים רואה עצמה חלק מהקהילה. לכן תעשה כל מאמץ כדי להשתלב במציאת פתרון למצוקת האמהות החד-הוריות". עם זאת, הוסיף, כי עד היום לא התמודדה התעשייה עם העסקת עובדים בשליש משרה, ונושא זה טומן בחובו "בעיות לוגיסטיות ותיאומים".

מימוש התוכנית להעסקת אמהות חד-הוריות יושפע מהפעלת החוק לעידוד המגזר העסקי, שבמסגרתו צפויים מעסיקים בתעשייה לסיוע של 1,000 שקל בחודש, למשך שנה, על כל עובד חדש נוסף שייקלט כחלק מהגדלת מצבת העובדים.

יש לציין, כי רוב העבודות שבהן מדובר הן בשכר מינימום.