רכלבסקי חושד: עובדים בחברת החשמל קיבלו תוספות חריגות מאז 1988

דורש להפסיק את התשלום ולהחזיר כספים שהתקבלו מ-2001 חברת החשמל: לומדים את הפנייה

הממונה על השכר, יובל רכלבסקי, חושד, כי עובדים בחברת החשמל קיבלו הטבות ותוספות שכר חריגות בשנים האחרונות. מדובר בבדיקה שמתייחסת למספר שנים.

לדברי גלי צה"ל, שחשף היום (ד') את החשדות, חלק מהעובדים ייאלצו להחזיר רטרואקטיבית כספים שלא קיבלו כדין, החל משנת 2001.

מדובר בבדיקה הנמשכת לגבי הטבות שכר שניתנו מאז 1988. גורמים בחברת החשמל הביעו תמיהה על הבדיקה ואמרו, כי מדובר בהטבות שכר ששולמו לבכירים ולזוטרים על-פי אישור מפורש של שר האוצר דאז. לפי ההערכות, מדובר בהטבות שכר שקיבלו מאות עובדים זוטרים ועשרות עובדים בכירים. הגורמים בחברה הדגישו, כי בכל מקרה לא מדובר בהטבות שניתנו לכל עובדי החברה.

"גלובס" חשף לפני חמש שנים חריגות שכר בקרב בכירי חברת החשמל, ובעקבות כך הוקפאו התוספות. שר האוצר, בנימין נתניהו, בלם לפני מספר חודשים ניסיון של הנהלת החברה והעובדים להגיע להסכם לגבי העלאת שכר ריאלית של 7% בממוצע על פני שנתיים לעובדי החברה.

רכלבסקי דורש מהעובדים להחזיר רטרואקטיבית את הכספים שקיבלו לכאורה שלא כדין, וזאת מאז 2001. לדברי גל"ץ, רכלבסקי גילה את ההטבות החריגות במהלך בדיקה מקיפה ויזומה שערך בחברה. רכלבסקי מעריך, כי התשלומים החריגים מגיעים לעשרות מיליוני שקלים מדי שנה.

חברת החשמל מסרה בתגובה, כי רק היום התקבלה פנייה רשמית ממשרד האוצר והנושא נבדק ונלמד. גורמים בחברה ציינו, כי עדיין לא ידוע בכמה עובדים מדובר ואם בכלל שולמו הטבות חריגות.

משרד האוצר טוען, כי מדובר בחריגות שכר ששולמו לעובדים שלא כדין, וזאת על-פי דו"ח מבקר המדינה משנת 1999. לפי ההערכות, בכירים קיבלו תוספות שכר חריגות של אלפי שקלים בחודש, ואילו זוטרים קיבלו תוספות חריגות של מאות שקלים בחודש. רכלבסקי ומנכ"ל רשות החברות הממשלתיות, אייל גבאי, דורשים מהחברה לחדול לאלתר מתשלום הטבות השכר החריגות.

גורמים בחברה מציינים, כי בדו"חות השנתיים של הממונה על השכר בשנים האחרונות, לא נמצאו מעולם חריגות שכר בחרה, ועל כן לא ברור כיצד התעורר פתאום רכלבסקי והוא מצביע על חריגות שכר.