דלק רכב צומחת למרות המיתון: הרוויחה 62.3 מיליון שקל ברבעון השני

רשמה גידול של 32% במכירות כלי רכב ביחס למחצית הראשונה אשתקד, כאשר יבוא הרכב הכולל לישראל ירד ב-19% * נתח השוק של החברה זינק ל-27% * תחלק דיבידנד של 142.8 מיליון ש'

דלק רכב ממשיכה להוכיח, כי בענף הרכב הישראלי היא ללא ספק עוף חריג. בזמן שכל היבואניות מדווחות על פגיעה מתמשכת בביצועיהן נוכח המיתון, ומציגות צניחה של עשרות אחוזים במכירות, באה דלק רכב ומציגה גידול כמותי במכירות כלי הרכב.

דלק, המייבאת לישראל את דגמי מאזדה ופורד, מציגה נתונים מדהימים ללא ספק. ברבעון השני של השנה מכרה החברה 4,675 רכבי מאזדה, גידול של 4%, ו-3,143 רכבי פורד - זינוק חד של 84% ביחס לרבעון המקביל.

בסיכום החציון הראשון של השנה נמכרו 9,841 רכבי מאזדה, ו-5,239 רכבי פורד - עליות חדות של 29.7% ושל 39%, בהתאמה. בסיכום כולל רושמת דלק רכב גידול של 32% במכירות כלי הרכב ביחס למחצית הראשונה אשתקד, כשלשם ההשוואה, הצטמצם יבוא הרכב הכולל לישראל במהלך תקופה זו ב-19%.

הגידול ביבוא כלי הרכב הגדיל את חלקה של דלק רכב בשוק מ-18% בשנת 2002, ל-27% במהלך המחצית הראשונה של השנה.

בנוסף למכירת כלי רכב וחלפים, לדלק מקור הכנסה נוסף הקשור בענף זה - מערכת הביטחון. נזכיר, כי בשנים האחרונות זכתה פורד במכרזים לאספקת כלי רכב לצה"ל. אומנם רכישת כלי הרכב עצמם נעשית בין משרד הביטחון ישירות ליצרן (פורד), אולם את השירות ואת החלפים תספק דלק רכב, כך שמדובר בתרומה נכבדה לפעילותה בתחום זה.

ולנתונים הכספיים. הכנסות דלק רכב ברבעון השני הסתכמו ב-757.3 מיליון שקל, לעומת 584.9 מיליון שקל ברבעון המקביל - זינוק של 29%. בסיכום 6 החודשים הראשונים של השנה צמחו המכירות ב-35% והסתכמו בכ-1.5 מיליארד שקל.

צמיחה חדה רשמה החברה ברווח התפעולי, שברבעון השני זינק פי 2.5 והגיע לכ-68.1 מיליון שקל. במחצית הראשונה כולה צמח הרווח התפעולי ב-82.1% והסתכם בכ-134.6 מיליון שקל.

תרומה מרשימה העניק לתוצאות החברה הייסוף שחל בשקל מול המטבעות האחרים במהלך הרבעון השני. מול היאן, המטבע העיקרי שבו פועלת החברה (בשל היותה של מאזדה הפעילות העיקרית שלה), התחזק השקל בתקופה זו ב-10.1%. מול האירו יוסף השקל ב-0.8%, ומול הדולר בכ-9% - שני המטבעות שמשפיעים על תוצאות פורד.

הייסוף בשקל תרם לדלק רכב ברבעון השני הכנסות מימון של 27.25 מיליון שקל, ושל 31.45 מיליון שקל בסיכום החציון הראשון של השנה. בעקבות זאת רושמת החברה ברבעון השני גידול מרשים של 145% ברווח הנקי ל-62.3 מיליון שקל, ומתחילת השנה מדובר ברווח נקי של 107.3 מיליון שקל, זינוק של פי 2 'בלבד'.

אין ספק שהלהיט הגדול של דלק רכב במחצית הראשונה של השנה היא המאזדה 6. הדגם, שכבר כבש את קטגורית המחיר שלו, הושק בשנה שעברה, ועד כה מכרה החברה כ-6,000 מכוניות מדגם זה.

בנוסף, בחודש מאי השיקה דלק רכב את הפורד קונקט. מדובר במכונית מסחרית קלה, שמתחרה במכוניות הקנגו של רנו והברלינגו של סיטרואן. בחברה מסכמים את ההשקה של הקונקט כהצלחה רבתי, עם מסירת 1,300 כלי רכב ברבעון השני (נזכיר שמדובר בחודשיים מתוך הרבעון), ועם הזמנות של 800 יחידות נוספות, שטרם סופקו ללקוחות. בנוסף, רשמה דלק רכב גידול מרשים גם במכירות הפורד פוקוס, הדגם המשפחתי של החברה, שכבש את המקום השלישי בדירוג המכירות של כלי הרכב בישראל.

בנוסף להצלחה של דלק רכב עם הדגמים השונים של פורד ועם המאזדה 6, מצפים בשוק ההון ל'בלוקבאסטר' הבא של החברה - המאזדה 3, שאמורה להחליף את הלהיט הקודם, הלנטיס. גיל אגמון, מנכ"ל דלק רכב, צופה כי הדגם צפוי לזכות להצלחה רבה, אחרי ההצלחה העצומה שרשמה הלנטיס. אגמון לא רוצה לנקוב במספרים, אבל הוא צופה ש"כל רכב שהזמנו יימכר. ה-3 תהיה שחקן מאוד מאוד משמעותי בשוק הרכב הישראלי".

דלק רכב גם מבססת את מעמדה כפרת המזומנים של קבוצת דלק, הנשלטת על ידי יצחק תשובה. החברה ייצרה ברבעון השני תזרים מזומנים שוטף של 238 מיליון שקל, והיום גם הכריזה על דיבידנד נוסף, בהיקף של 142.8 מיליון שקל, 1.75 שקלים למניה, בגין רווחי המחצית הראשונה של השנה. יום האקס לחלוקה נקבע ל-25 באוגוסט, והחלוקה תתבצע ב-8 בספטמבר.

נזכיר, כי בחודש מארס חילקה החברה דיבידנד של 160 מיליון שקל בגין רווחי המחצית השנייה של 2002, ו-24 מיליון שקל שחילקה לפני שנה בגין רווחי המחצית הראשונה של 2002.

הביצועים המצוינים של דלק רכב, ומדיניות חלוקת הדיבידנדים הנדיבה של החברה, מקבלים ביטוי גם בשווייה בבורסה, שעומד כיום על 386 מיליון דולר, לאחר שמנייתה זינקה בכ-107% מתחילת השנה, ובכ-150% בתוך 12 חודשים.