אחרי עשרות שנים: מתבטל האיסור בחיפה על פתיחת עסקים בימי ג' אחה"צ

צוות מאה הימים: האיסור פוגע בעסקים הקטנים ואינו נאכף

ראש עיריית חיפה החדש יונה יהב הורה לבטל את האיסור ההיסטורי על פתיחת עסקים בעיר בימי ג' אחר הצהריים. האיסור חל במשך עשרות שנים והוא היה מעוגן בחוק עזר. המסקנה לבטל את האיסור מופיעה בדו"ח ביניים, שהוגש ליהב על-ידי צוות מאה הימים, שהקים עם כניסתו לתפקיד לפני כחודש.

בדברי ההסבר המחייבים את ביטול החוק נאמר, כי קיימת פגיעה עמוקה ומתמשכת בעסקים קטנים הפועלים בעיר. על כן יש למצוא דרכים להקל עליהם. לדברי הצוות, בו שותף, בין היתר, השר והח"כ לשעבר יוסי ביילין, "באין עסקים קטנים - אין עיר".

העסקים חויבו לסגור שעריהם בשעה 14:00. מתברר, כי ההגבלה על פתיחת העסקים כמעט שאינה נאכפת בפועל ולדברי הצוות, מצב זה אינו בריא, משום שאלה המכבדים את החוק מרגישים מקופחים.

צוות מאה הימים דן בנושאים שונים כמו תחבורה, חינוך, שיתוף הציבור, בחירת ועדי שכונות, קידום ופיתוח תרבות והפיכתה של העיר לאטרקטיבית לצעירים. בראש הצוות עומד פרופ' צבי ציגלר.

עוד ממליץ הצוות, כי תוקם מערכת היסעים מזוהים לבתי הספר בעיר. כיום, ההסעות מתבצעות באמצעות הקווים הסדירים של אגד. מומלץ גם לנצל יותר את החופים והפארקים בעיר. כמו כן, הצוות קורא לגבש אמנה בין העירייה לתושבים.