ירידה של כ-80% ברווח הנקי של בזק ברבעון השני ל-19 מיליון שקל

ההכנסות ברבעון נחלשו בכ-3% לרמה של 1.98 מיליארד שקל, לעומת הכנסות של 2.04 מיליארד שקל ברבעון המקביל

הרווח הנקי של קבוצת בזק לחציון הראשון של שנת 2003 נחתך לרמה של 88 מיליון שקל, לעומת רווח נקי של 198 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. הרווח הנקי ברבעון השני של השנה הסתכם בכ-19 מיליון שקל לעומת כ-86 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד-ירידה של כ-80%.

הכנסות קבוצת בזק הסתכמו במחצית הראשונה של שנת 2003 בכ 3.99 מיליארד שקל לעומת כ 4.1 מיליארד שקל בתקופה המקבילה אשתקד. עיקר הירידה בהכנסות נובעת: מירידה בהכנסות מתקשורת נייחת בארץ כתוצאה מירידת תפוקות ומשחיקת מחיר השיחות; ההכנסות מטלפון אלחוטי נייד קטנו בשל הירידה בדמי הנגישות, הכנסות תמסורת ודמי גביה של החברה וכן ירידה בהכנסות פלאפון.

הירידה בהכנסות התמתנה כתוצאה מהעלייה בהכנסות החברה מקווי ADSL. הכנסות החברה ברבעון השני של שנת 2003 הסתכמו ב 1.984 מיליארד שקל לעומת 2.045 מיליארד שקל ברבעון המקביל אשתקד, קיטון של כ 3%.

הוצאות הפעלה וכלליות של קבוצת בזק הסתכמו בחציון בכ-2.23 מיליארד שקל, לעומת 2.27 מיליארד שקל בתקופה המקבילה אשתקד. מהחברה נמסר, כי הוצאות הפעלה וכלליות של הקבוצה הושפעו בעיקר מירידה בהוצאות כלליות, הוצאות שכר ואחזקת מבנים שקוזזה בעיקר בשל עליה בהוצאות טלפון אלחוטי נייד תקשורת בינלאומית והוצאות רכב.

הוצאות הפעלה וכלליות של הקבוצה ברבעון השני של 2003 הסתכמו ב 1.099 מיליארד שקל, לעומת 1.134 מיליארד שקל ברבעון המקביל אשתקד, קיטון של 3.1%.

הרווח התפעולי של הקבוצה במחצית הראשונה של 2003 הסתכם ב-538 מיליון שקל לעומת 544 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. מהחברה נמסר, כי הקיטון ברווח התפעולי נובע מהשינויים שתוארו בסעיפי ההכנסות וההוצאות.

הרווח התפעולי ברבעון השני לשנת 2003 הסתכם ב-279 מיליון שקל, לעומת רווח תפעולי ברבעון המקביל אשתקד בסך 269 מיליון שקל. הוצאות הפחת של הקבוצה יורדות כתוצאה מסיום הפחתתו של רכוש קבוע וירידה בהשקעות ברכוש חדש.

הוצאות המימון של הקבוצה הסתכמו במחצית הראשונה של שנת 2003 ב-85 מיליון שקל לעומת 72 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. העלייה בהוצאות נובעת בעיקר מעלייה בהוצאות המימון של חברת פלאפון וחברת בזק בינלאומי.

העליה קוזזה בעיקרה כתוצאה מירידה בהוצאות המימון של החברה בשל קיטון בסך החוב הפיננסי של החברה ועליה בהכנסות מההשקעות הפיננסיות.

ההון העצמי של הקבוצה ליום 30.6.03 הסתכם ב-6.6 מיליארד שקל המהווים כ 41.4% מכלל המאזן וזאת לעומת 7.8 מיליארד שקל ב 30.6.02 שהיוו 43.5% מכלל המאזן.

הקיטון בהון העצמי נבע בעיקר מההפסד הנקי של הקבוצה בשנת 2002 ומחלוקת דיווידנד בתקופה הדו"ח. תזרים המזומנים מפעילות שוטפת של הקבוצה הסתכם במחצית הראשונה של שנת 2003 ב-1,491 מיליון שקל לעומת 1,310 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.

יו"ר, בזק מרים (מיקי) מזר, ברכה את רשות החברות, ראשי משרד האוצר, סמנכ"ל הכספים בבזק ועובדיו על הצלחת מכירת מניות החברה בחודש האחרון. "זה הצעד הראשון בתהליך ההפרטה ויש לקוות שהתהליך יימשך בקצב מהיר כפי שנכון וראוי" אמרה מזר.

מזר ציינה בדבריה, כי בזק עומדת בפני אתגרים חדשים עם אישור התעריפים החדשים ע"י וועדת הכספים. ההפחתה המשמעותית של תעריפי בזק ב 6%, מחייבת, לדבריה, את ראשי החברה ועובדיה לשינוי המבנה הארגוני ולהתייעלות החברה, כך שתוכל לשמור על איתנותה הפיננסית במשך השנים הקרובות.

עוד ברכה מזר את המנכ"ל הנכנס ואיחלה לו שיצליח לעמוד במשימות העומדות בפניו וינהיג את החברה להמשך צמיחה והצלחה. מזר העלתה על נס את פועלו של בירן במשך שלוש וחצי שנות כהונתו, את מנהיגותו ואת תרומתו הרבה לקבוצת בזק בכלל ולחברת בזק בפרט.

בירן אצמו אמר עם פרסום המאזן, כי התוכנית האסטרטגית של קבוצת בזק ותוכניותיה מכוונות להתלכדות בשנת 2005. בירן הדגיש את ההתקדמות והשיפור הרב שחל במרבית החברות הבנות בקבוצת בזק והביע דעתו, כי "הגנרטורים לצמיחה עיקרם בחברות הבנות". בירן ציין את התוצאות של חברת פלא-פון, שברבעון השני עברה לראשונה מזה זמן רב לרווח תפעולי. "הנהלת פלאפון מבצעת תוכנית מפנה מהותית" אמר.

מנכ"ל בזק אמר עוד, כי בזק עמדה בכל היעדים שהציבה לעצמה בחצי השנה הראשונה ב 2003. בתקופה זו הצטרפו כ- 150 אלף לקוחות חדשים לשירות WOW והיום למעלה מ-300 אלף גולשים מנויים על שירות האינטרנט המהיר בטכנולוגית ADSL. עם זאת הדגיש כי בחברת האם יש ירידה בהכנסות בגין כמות ומחיר.