אריה קרישק מבקש צו זמני נגד הדפסת והפצת הביוגרפיה של יעקב נמרודי

לטענתו, יש לו זכויות יוצרים בספר, שמופרות עקב הסכסוך עם נמרודי

אריה קרישק, שהורשע עם יעקב נמרודי בעבירות של שיבוש הליכים, הגיש לבית המשפט המחוזי בתל-אביב בקשה לצו מניעה זמני, שיאסור על יעקב נמרודי וספריית מעריב להדפיס ולהפיץ ולמכור את הספר "מסע חיי". וזאת, לטענתו, בשל זכויות יוצרים שיש לו בספר.

כן מבקש קרישק להורות לנמרודי ולמעריב להעביר לו את המסמכים הנוגעים לשיווק ומכירת הספרים המפרים.

קרישק טוען, באמצעות עו"ד יהודה ברמי, כי זכות היוצרים בתובענה היא בעלת זיקה ישירה לסכסוך המתוקשר בינו לבין נמרודי ולהליכים הפליליים שנוהלו כנגדם.

לדברי קרישק, בימים אלה יצא הספר, שהינו ספר ביוגרפיה העוסק בקורות חייו של נמרודי ופעילותו בפרשיות שונות הנוגעות לקהיליית המודיעין וממשלות ישראל.

קרישק טוען, כי נמרודי, כבעל אמצעים, כוח והשפעה וכמצופה מאדם במעמדו, דאג לכיסוי תקשורתי מתאים ורחב לספר. וזאת, בטקס השקה מיוחד, מלווה במסיבת עיתונאים, שהתקיימה באתר ההנצחה הממלכתי לחללי קהילת המודיעין, "ברוב עם והדרת שועי ונכבדי השלטון במדינה".

לטענת קרישק, הוא לא הוזמן לטקס השקת הספר בעקבות סכסוך שפרץ בינו לבין נמרודי, על אף שהוא עצמו ניצח ביד רמה על עשיית הספר, כתב בו חלקים נכבדים והיה בעל משקל סגולי נכבד בעריכתו.

לדבריו, הוא נאלץ לחזות בטקס ההשקה מרחוק. במהלך הטקס, שמו לא עלה על דל שפתיו של נמרודי. משרכש את הספר גילה, כי בכל העמודים שמו לא הוזכר - וזאת ברשימה ארוכה של עשרות כותבים ועורכים.

קרישק טוען, כי יש בכך משום רמיסת זכויותיו הקנייניות ומידה רבה של לעג מופגן למערכת המשפט בישראל. הוא מבקש למנוע פגיעה בזכויותיו בספר ולמנוע מצב שבו עד למתן הכרעה סופית בתובענה יימכר הספר בתפוצה רחבת היקף, כך שלא יהיה ניתן להשיב המצב לקדמותו וזכויותיו יקופחו. (א 1941/03).