לייקוס אירופה במגעים לשיתוף פעולה עם מפעילת אתרי "חבר'ה" ו"חמולה"

בוחנת אפשרות להשתמש במוצרים שפיתחה חברת מחשבה, מפעילת האתרים, לצורך הקמת פלטפורמת קהילות משפחתיות באירופה

לייקוס אירופה מנהלת מגעים עם חברת מחשבה, מפעילת האתרים "חבר'ה" ו"חמולה", להקמת פלטפורמת קהילות משפחתיות באירופה, בדומה לאתר "חמולה" הישראלי. מחשבה הציגה בפני ראשי לייקוס אירופה את מוצרי החברה, לאחר פנייה מצד האחרונה.

"יש להם מטרה אסטרטגית להציע שירותים למשפחות באירופה בזמן הקרוב", מסר ל"גלובס" שלומי אונגר, מנכ"ל משותף במחשבה. כיום מפעילה לייקוס שירות בשם Classmates, המקביל ל"חבר'ה" הישראלי. לדבריו, בשונה מאתרי קהילה אלו, הקמת אתר לקהילות משפחתיות דורשת פלטפורמה לעצי משפחה, וזהו הרכיב אותו מחפשת לייקוס אירופה.

לפי אונגר, הפלטפורמה של מחשבה נבנתה מראש במודל שיאפשר לתמוך בשפות רבות, באופן שיאפשר למכור אותה בחו"ל. החברה כבר הקימה אתר קהילה באירופה, בשיתוף עם חברת מוהיקנר (Mohikaner) האוסטרית.

כיום רשומים באתרי החברה בישראל כ-850 אלף משתמשים, כאשר אונגר טוען כי המטרה היא לעבור את רף מיליון המשתמשים בתוך חצי שנה. במקביל, הוא אומר, החברה משנה כיום את המודל העסקי שלה, ועוברת מדיוור ישיר של פרסומות למשתמשים הרשומים, למודל של הפצת תוכן - לרוב ללא תשלום - לפי חיתוך הקהלים, וליווי התוכן בפרסומות. לצורך כך, לחברה שיתופי פעולה עם "מעריב", "מקור ראשון", עיתוני רשת אנשים ומחשבים וגורמי מדיה שונים.

במידה ששיתוף הפעולה המתוכנן עם לייקוס אכן ייצא לפועל, מדובר במודל של חלוקת הכנסות, כאשר החברה הישראלית תיקח עליה את הצד הטכנולוגי, והחברה האירופית את הפיתוח העסקי.

לייקוס אירופה הינה חברה עצמאית ונפרדת מלייקוס ארה"ב, מפעילת הפורטל הוותיק ביותר באינטרנט. החברה נסחרת בבורסות בפרנקפורט ופריז, ומחזיקי המניות העיקריים בחברה הם טרה-לייקוס (בעלת לייקוס ארה"ב) ותאגיד המדיה ברטלסמן.