קרדן טכנולוגיות מפסיקה את פעילותה בניהול הון סיכון

מכרה לקונקורד את חלקה בחברת הניהול של הקרן בתמורה ל-500 אלף דולר

לאחר מכירת חלקה של קרדן טכנולוגיות בחברת הניהול של קרן קונקורד ובקרן קונקורד II, לא נותר לחברה הרבה תוכן. למעשה, למעט אחזקותיה במספר חברות סטארט-אפ, המייצרות לה הפסדים של מיליוני שקלים ברבעון, ניתן לומר שקרדן טכנולוגיות הפכה לשלד בורסאי.

בשבוע שעבר הודיעה קרדן טכנולוגיות כי היא מוכרת את כל אחזקתה בחברת הניהול של קרנות קונקורד (25%) ואת מניותיה (25%) בשותפות הכללית בקרן ההון סיכון קונקורד II, תמורת כ-400 אלף דולר. בנוסף, תקבל החברה עוד 100 אלף דולר תמורת התחייבות לאי-תחרות שהחברה קיבלה על עצמה. בקרדן הוסיפו כי העיסקה לא צפויה להניב לחברה רווח או הפסד חשבונאי, מכיוון שההפרשה לירידת הערך כבר בוצעה בדו"חות הרבעון השני.

לפני כחודש הודיעה החברה על מחיקה בגין חברת התוכנה הצרפתית Callis, שקרדן טכנולוגיות מחזיקה ב-19% ממנה, לאחר שזו פנתה לבית המשפט בצרפת בבקשה להגיע לפשרה עם נושיה, בשל היותה חדלת פירעון. שווי אחזקתה של קרדן בחברה הצרפתית הגיע ל-6.2 מיליון שקל, והיא מחקה אותה במלואה.

אכזבה נוספת הנחילה לקרדן טכנולוגיות השקעתה באי-טרייד ישראל. בחודש מארס הגישה החברה תביעה בהיקף של כ-36 מיליון שקל נגד אי-טרייד האמריקאית, בטענה כי מעשיה של האחרונה גרמו לה להפסדים ונזקים שמסתכמים ב-15 מיליון דולר. לטענת קרדן, אי-טרייד העולמית ניצלה לרעה את כוחה ואת שליטתה בפעילות אי-טרייד ישראל וגרמה, כתוצאה ממעשים ומחדלים מכוונים שלה, להפסקת פעילות החברה.

כל הכשלונות האלה, יחד עם המכירה האחרונה של אחזקותיה בהון סיכון, מותירות את החברה כמעט ריקה מתוכן. קרדן טכנולוגיוות היא חברה בת של קרדן השקעות, הנשלטת על-ידי יוסף גרינפלד ואבנר שנור. החברה משקיעה באופן ישיר בחברות היי-טק, ועיקר נכסיה היו האחזקה בקרן ההון סיכון קונקורד. ביולי 2000 ביצעה קרדן טכנולוגיות הנפקת מניות בבורסה בתל-אביב, שבמהלכה גייסה 28.7 מיליון שקל, כשהיא נהנית מה"הייפ" סביב ההשקעות בטכנולוגיה ובהון סיכון באותה תקופה. מאז ההנפקה, הפסידה החברה יותר מ-100 מיליון שקל.

קרדן טכנולוגיה הפסידה ברבעון השני של השנה 13.2 מיליון שקל, לעומת הפסד של 14.6 מיליון שקל ברבעון הקודם. ההפסד הגבוה נובע ממחיקות באחזקותיה בחברות סטארט-אפ, ומכך שההכנסות החברה הן אפסיות.