מנכ"ל המשרד לאיכות הסביבה, מיקי הרן, מותחת ביקורת חריפה על התנהלות רכבת ישראל בפרויקט קו הרכבת המשודרג מת"א לירושלים. לדבריה, "נראה, כי הפיקוח על הקבלנים המבצעים, למעשה, אינו קיים וכי מועברים תשלומים לקבלנים בין אם מתבצעת העבודה כסדרה ובין אם לאו".
הרן פנתה בשבוע שעבר ליו"ר הדירקטוריון רכבת ישראל, משה ליאון, בדרישה להורות על ביצוע עבודות השיקום בתוואי טרם הנחת המסילה. לדבריה, בסיורים שערכו נציגי המשרד לאיכות הסביבה בתוואי התגלתה תמונה קשה של פגיעות רחבות היקף בסביבה, בערכי מורשת, בערכי טבע ובנוף.
במכתבה הציגה הרן מספר דוגמאות לנזקים שגרם הפרויקט בשטח העובר בתחומי גן לאומי ושמורת טבע. כך למשל, התברר, כי התוכניות שהוצג בשלב מקדם לפורום הגופים הירוקים לעניין קירות תומכים לא היו מדויקות, בין השאר בשל חוסר דיוק במדידות.
לדבריה, "לכל אורך התוואי הוצבו מיכלי דלק רבים ללא אמצעי הגנה בפני זיהומי קרקע ומים וקטעים פחדים לאורך התוואי נמצאו כתמים גדולים של דלק ושמן שנשפכו על ידי הקבלנים בזמן העבודות.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.