קבוצת "רדיו קול חי" זכתה במכרז להפעלת תחנת רדיו דתית באיזור מורחב במרכז

הזיכיון הוא לתקופה של 4 שנים, עם שתי אפשרויות להארכה, 4 שנים כל אחת. סך הכל תקופה של 12 שנה * התחנה צפויה להתחיל את שידוריה בראשית 2004

מועצת הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו, בחרה הערב (ג') בקבוצת "רדיו קול חי משדרים באמונה בעם" לזוכה במכרז להפעלת תחנת רדיו דתית באזור מורחב במרכז הארץ. רדיו קול חי משדרת כיום כתחנה דתית באיזור גוש דן בלבד. במכרז השתתפו שתי קבוצות, הזוכה וקבוצת רדיו אופק.

"רדיו קול חי" הוכרזה כזוכה מותנה במכרז בכפוף להוכחת חוסן פיננסי, ובכפוף לכך שהתחנה תחזיר את זכיונה הקיים כיום לגוש דן לרשות. בנוסף, תצטרך "רדיו קול חי" לעמוד בתנאים נוספים שתקבע הרשות.

הזיכיון הוא לתקופה של 4 שנים, עם שתי אפשרויות להארכה, 4 שנים כל אחת. סך הכל תקופה של 12 שנה. התחנה צפויה להתחיל את שידוריה בראשית 2004.

"רדיו קול חי" נמצאת בשליטת (75.7%) קרדן, יצחק שיינפלד, 14.3% ונחום לנגנטל שמחזיק 10%.

מנהל התחנה הוא ראובן בסכס, ומנהלת התכניות דבורה פרקש.

המועצה קיבלה לצורך הבחירה במכרז ציונים משורה של יועצים בתחום העסקי, ההנדסי, וממוצע של ציוני היועצים בתחום התוכני. היועצים הגישו חומר כתוב, הסברים בעל פה. עוד הוצגו בפני המועצה מצגות של שתי המתמודדות.

היועצים אשר הגישו את חוות הדעת למועצה הם: יועצים עסקיים: מר יחיאל אבן ואחרים ממשרד זינגר את אבן. יועץ הנדסי: מר גבריאל כהן צ מהנדס, חברת סיגמטק. יעוץ משפטי: עו"ד דורון אבני, היועץ המשפטי של הרשות.

יועצי תוכן היו נורית פריד, מרצה במכון טל ומנהלת המכון להכשרת טוענות רבניות, לשעבר חברת מועצת הרשות השנייה. פרופ' שמואל סנדלר - ראש הקתדרה לדמוקרטיה ואזרחות על שם ליינר באוניברסיטת בר אילן, לשעבר ראש היחידה לעיתונות ותקשורת ציבורית באוניברסיטת בר אילן, לשעבר חבר במועצת הרשות השנייה . הרב ד"ר דניאל נשיא צ מנהל ארגון מנוף- המרכז למידע יהודי ומכון דיאלוג.

נאוה בת צור, סמנכ"ל לענייני רדיו ברשות, שניהלה את הליך המכרז, אמרה כי לוח התוכניות של התחנה הזוכה מאופיין היטב עם מודעות גבוה לרגישויות הקיימות בציבור הדתי והחרדי. יחד עם זאת, גם נציגי ציבורים אחרים משתתפים בשידורים ומאזיניהם עשויים למצוא עניין רב בהם, גם בתכנים וגם בפן המוסיקלי, אמרה.

מ"מ יו"ר מועצת הרשות, מנשה סמירה הוסיף כי: "שתי הקבוצות שהתמודדו במכרז הציעו הצעות איכותיות. לקבוצה שנבחרה היה יתרון ברוב הקריטריונים שנבחנו. העלייה לאוויר של רדיו דתי הפונה לאוכלוסייה הדתית ואשר האוכלוסייה החרדית תוכל גם היא למצוא בו את מבוקשה תתרום ללכידותה של החברה הישראלית באשר היא מחויבת לערכי החברה הישראלית ומפוקחת ע"י גורם ממלכתי.

עוד נמסר כי הרשות רואה בתחנה מענה לתחרות הבלתי חוקית עם תחנות הרדיו הפירטיות. "אנו מקווים כי את מה שגורמי האכיפה לא הצליחו לעשות על מנת לסגור תחנות בלתי חוקיות- תעשה התחנה שנבחרה", אמר סמירה.