אולמרט: הטענה שאינני יכול להיות אחראי על מינהל מקרקעי ישראל ועל מינהל התכנון - דמגוגית

"עד שיסיימו לתכנן את הרכבת המהירה מת"א לירושלים לא יסעו ברכבות אלא ברחפות"

"הטענה שאינני יכול להיות אחראי על מינהל התכנון הממשלתי, משום שאני אחראי על מינהל מקרקעי ישראל - היא טפשית ודמגוגית". כך אמר אמש (ד') שר התעשייה המסחר והתעסוקה והממונה על מינהל מקרקעי ישראל, אהוד אולמרט. הוא דיבר ביום עיון שנערך בת"א מטעם פורום הנדל"ן של בנק ירושלים.

אולמרט אמר: "ביקשתי להוציא את מינהל התכנון ממשרד הפנים, ולהעביר אותו למינהל תכנון לאומי באחריותי. אני מצטער שזה לא יצא לפועל. כיום יש סחבת של שנים באישור פרויקטים. לדוגמא, מנהרות הכרמל בחיפה תקועות זה שנים בוועדות התכנון. גם הרכבת המהירה מת"א לירושלים תקועה בוועדות. עד שיסיימו לתכנן אותה, כבר לא יסעו ברכבות אלא ברחפות".

אולמרט גילה, כי הקבינט הכלכלי יאשר בשבוע הבא החלטה, שתאפשר להעסיק עובדים זרים בבניית פרויקטים לאומיים. הדבר עשוי להקל על קבלנים הבונים בפרויקטים אלו לקבל אישורים להעסקת עובדים זרים.

בנושא זה אמר אולמרט: "בטווח הארוך נפעל לצמצום דרמטי של מספר העובדים הזרים, כי הנזק שהם גורמים למדינה ולחברה גדול יותר מכל תועלת שהם מביאים. בענף הבנייה, עם זאת, לא נקטין לפי שעה את מספר העובדים הזרים. אנחנו מתכננים לערוך קורסים להכשרה מקצועית בשיתוף עם התאחדות הקבלנים ובמימון משמעותי מצד הממשלה, כדי לשלב בעתיד ישראלים בעבודות הבנייה".

אולמרט אמר עוד: "אני מתנגד להעסקת פלשתינים במספרים גדולים. השבוע התרתי להביא לארץ עוד 12 אלף עובדים פלשתינים, אבל אל לקבלנים לסמוך על זה. ברגע שיהיה פיגוע, שוב יהיה סגר והם לא יהיו".

אולמרט סיפר כי לפני זמן קצר הזמין משרדו 130 קבלנים כדי לקבל תעודות שיאפשרו להם להעסיק עובדים זרים, אך רק חלק קטן מהם הגיעו למפגש.