אבו-מאזן רומז על התפטרותו: "אמשיך לשרת את הפלשתינים בכל תפקיד"

מאות מנאמני ערפאת גידפו את אבו-מאזן, עם כניסתו למוקטעה * נכשל ניסיון תיווך בינו לערפאת

ראש הממשלה הפלשתיני, אבו-מאזן, רמז היום (ה') בעקיפין על התפטרותו. אבו-מאזן, שעם כניסתו לישיבת המועצה המחוקקת הפלשתינית במוקטענה ברמאללה, התקבל בקריאות גנאי ע"י אנשי הפתח', אמר בנאומו: "אינני רוצה למכור אשליות לעם הפלשתיני. אמשיך לשרת אותו בכל תפקיד אותו אמלא".

הרמז העבה של אבו-מאזן כוון בעיקר לעבר יאסר ערפאת ואנשיו במוקטעה, שגם בשבועות האחרונים ממשיכים לחתור תחתיו ולמעשה, מונעים ממנו לבצע צעדים ממשיים כנגד האירגונאים האיסלאמיים ובמקביל, הם ממשיכים לשלוט בחלק חשוב ממנגנוני הבטחון.

למרות זעמו של אבו-מאזן על חילוקי הדעות בינו לבין ערפאת ואנשיו, הוא קרא בנאומו שלא להפוך את חילוקי הדעות בינו לערפאת - לעימות בין הפלשתינים.

אבו-מאזן מתח בנאומו ביקורת מרומזת חריפה על ערפאת, כאשר ציין, כי במשך השנים התרגלו הפלשתינים ל"דרך ניהול בעייתית".

אבו-מאזן הקפיד בכל מהלך נאומו לרמוז על חוסר שביעות רצונו מהתנהלות ערפאת ואנשיו, אך במקביל, הוא הדגיש פעם אחר פעם את מחוייבותו לאחדות השורות בהנהגה הפלשתינית. כך למשל, לצד ביקורתו על התנהלות הרשות הפלשתינית תחת ערפאת, הוא קרא לישראל להסיר את המצור מעל ערפאת והאשים אותה בקריסת ה"הודנה" ותהליך השלום.

אבו-מאזן חזר על קריאתו לארגונים הפלשתיניים להפסיק את המאבק האלים, "שגורמים לפגיעה ולבידוד העם הפלשתיני". הוא דרש לכבד את ההודנה ובמקביל, לחדש את התהליך המדיני ליישום מפת הדרכים.

מחוץ לאולם הדיונים הפגינו מאות פלשתינים, המזוהים כנאמני ערפאת. הם דרשו בצעקות וגידופים את התפטרות ממשלת אבו-מאזן ואף גידפו את אבו-מאזן באופן אישי. בין המפגינים נראו רעולי פנים, החברים בזרוע הצבאית של הפתח'. כמה מהמפגינים החלו להשתולל ואף ניסו להיכנס בכוח לתוך אולם הדיונים. אולם, הם נבלמו ע"י אנשי הבטחון הפלשתיניים ובמהללך העימותים, ניפצו כמה מהמפגינים זגוגיות במוקטעה וגרמו לנזקים לרכוש.

אמש נכשל ניסיון נוסף של אבו-עלא לתווך בין ערפאת לאבו-מאזן, לאחר שאבו-מאזן סירב להיפגש עם ערפאת במוקטעה. אחד מסלעי המחלוקת בין אבומאזן לערפאת הוא נושא מנגנוני הביטחון והאחריות המינהלית עליהם.

בתוך כך, ההדים בשטח למתיחות בין ערפאת לאבו-מאזן נמשכים: ארגון הסטודנטים של נוער הפתח', 'השביבה', הגדיר בכרוז שפרסם בשטחים את ממשלת אבו-מאזן כ"ממשלת קרזאי" האפגנית, קביעה שבאה לומר כי ממשלתו של אבומאזן היא ממשלה שנכפתה על העם הפלשתיני ולמעשה, היא "ממשלת משתפי פעולה".