חברת אזורים: ירידה חדה במכירת דירות ברבעון השני - 37 דירות בממוצע לחודש

אזורים: הירידה החדה במכירות בשנה האחרונה נובעת מהמשבר הכלכלי, עליית הרבית על משכנתאות שהרתיעה קונים והיסוף בשער השקל לעומת הדולר

ירידה חדה נרשמה ברבעון השני של 2003 במכירת דירות באזורים , אחת מחברות הבנייה המובילות של קבוצת גנדן-אי.די.בי. החברה מכרה ברבעון זה 37 דירות בממוצע לחודש, לעומת 53 דירות בממוצע לחודש ברבעון הראשון של 2003, ירידה של 30%.

אשתקד, לשם השוואה, מכרה אזורים בינואר-יוני 100 דירות בממוצע לחודש וברבעון אפריל-מאי אשתקד מכרה 90 דירות בממוצע לחודש.

הנהלת אזורים אומרת, כי הירידה החדה במכירות בשנה האחרונה נובעת משלוש סיבות עיקריות: המשבר הכלכלי, עליית הרבית על משכנתאות שהרתיעה קונים והיסוף בשער השקל לעומת הדולר, שהקטין את התמורה בשקלים שמקבלים מוכרי דירות יד שנייה.

עם זאת אומרת הנהלת אזורים, כי בחודשיים האחרונים ניכר שיפור במכירות. החברה מדווחת בין היתר על מכירות טובות בפרויקט בכפר שלם בדרום ת"א, ועל התעוררות ומכירת כמה דירות יוקרה בשכונת איזורי חן הצפון החדש של ת"א.

המחיר הממוצע של דירות שנמכרו ברבעון אפריל-יוני היה כ-655 אלף שקל לדירה, לעומת 600 אלף שקל לדירה ברבעון המקביל אשתקד. הדבר נובע ממכירת יותר דירות באתרים יקרים יחסית, בהשוואה למכירות אשתקד.

כפי שפורסם ב"גלובס", הקדימה אזורים באחרונה תשלום של 2 מיליון שקל לחברת הביצוע שלה, ש.א.פ, כדי לסייע לה לצאת מבעיות נזילות.

אזורים דיווחה בעבר ל"גלובס" מידי חודש על מכירותיה, אך אשתקד החליטה להפסיק את הדיווח, מסיבות השמורות עימה.

אזורים בונה כיום, בשלבים שונים, כ-2,000 דירות ב-15 ערים. הפרויקטים העיקריים שלה נמצאים בת"א ובאיזור חיפה.