דב וייס מגבש קבוצת משקיעים חרדים לקניית מרכז דן ב-33-30 מיליון דולר

בכוונת הקבוצה לשנות ייעוד הבניין בבני ברק על גבול ר"ג ולהופכו למלון דירות רב-קומות לחרדים

איש העסקים דב (דובי) וייס מגבש קבוצת משקיעים חרדים מארה"ב, שתרכוש את פרויקט המסחר והמשרדים מרכז דן בבני-ברק, ב-33-30 מיליון דולר. הקבוצה, מבקשת לשנות את ייעודו של הבניין ולהפוך אותו למלון דירות רב-קומות לחרדים.

וייס נפגש בנושא זה עם גורמים המקורבים לפרויקט ועם ראש עיריית בני-ברק, מרדכי קרליץ. תמיכת העייריה דרושה כדי לשנות את הייעוד. וייס המריא הלילה (ב') לארה"ב, בין היתר בכדי לדון בנושא עם המשקיעים. המשקיעים מעריכים, כי נוכח המצב במשק אין כדאיות לממש את התוכנית המקורית, לבניית מרכז מסחרי בן 15,000 מ"ר, ומעליו מגדל משרדים בן 38 קומות.

לעומת זאת, מעריכים המשקיעים, יהיה ביקוש למלון דירות, בעיקר לחרדים הבאים להתארח בבני-ברק, או לחרדים המבקשים לרכוש דירות מודרניות ליד העיר.

על-פי אחת ההערכות, עשויה גם חברת קנדאל להצטרף לקבוצת הרוכשים. קנאדל נמצאת בשליטת רוברט רובינשטין מקנדה ואלי עזר מישראל, והיא אחד הבעלים של מרכז דן. בעלים אחרים הם מי ערד והאחים כהן (מבעלי הקרקע).

הבניין, ברחוב בן-גוריון בבני-ברק על גבול ר"ג, נמצא בשלב השלד של המרכז המסחרי, לאחר שהחניון כבר נבנה. מרכז דן נמצא זה יותר משלוש שנים בכינוס נכסים, בשל חוב של 146 מיליון שקל לבנק דיסקונט.

הכונס, עו"ד רוני בר-ניר, ניהל בזמנו מו"מ מתקדם עם קבוצה המורכבת מאורי דורי, ב.ס.ר וסקום (קבוצת שיכון ובינוי), שעמדה לרכוש את הפרויקט בכ-33-32 מיליון דולר.

העסקה לא יצאה לפועל לאחר שהתברר שהנהלת אגד, שעמדה לשכור 10,000 מ"ר משרדים בבניין, החליטה לשכור משרדים באירפורט סיטי, ליד נתב"ג.

דב וייס הוא מנכ"ל חברת הנדל"ן דשקד, מקבוצת פולאר. הוא פעיל גם בבניית מתחם הולילנד בירושלים, בן 850 הדירות, וכן היה מעורב מטעם פולאר בפרויקטים גדולים לרכישת נדל"ן בארה"ב.